The Outer Worlds a fost, fără îndoială, una dintre cele mai plăcute surprize ale anului trecut, RPG-ul celor de la Obsidian Entertainment reușind să livreze acea experiență de RPG apreciată în special de fanii seriei Fallout. Cu mai bine de jumătate de an scursă de la apariția ediției inițiale pentru PC și consolele PlayStation 4 și Xbox One, The Outer Worlds revine într-o variantă portată pentru Nintendo Switch.
Nivelul calitativ al ediției inițiale de The Outer Worlds nu poate fi contestat, jocul regăsindu-se printre fruntașii listei noastre de recomandări din 2019. Totuși, având în vedere că The Outer Worlds a fost realizat de Obsidian Entertainment folosind Unreal Engine 4, un motor grafic modern și pretențios, aveam anumite semne de întrebare legate de adaptarea acestuia pentru Nintendo Switch. Și, în ciuda ambițiilor mari și declarațiilor curajoase ale celor de la Virtuos (studioul asiatic responsabil pentru portarea pe Switch), această ediție dezamăgește din mai toate punctele de vedere.
Evident, Nintendo Switch are la bază un cip grafic mobil, deci nivelul de calitate vizuală a unui joc dedicat acestei platforme nu se va putea compara cu ceea ce întâlnim pe frații mai “mari” PlayStation 4 sau Xbox One. În această idee, publisher-ul Private Division a dezvăluit rezoluțiile la care The Outer Worlds ar fi trebuit să ruleze pe Nintendo Switch: 1080p (1920×1080) în modul docked, conectat la TV, și 720p (1280×720) în modul portabil.
Realitatea este, din păcate, departe de aceste ținte: jocul folosește rezoluții dinamice, în încercarea de menține cât de cât un framerate jucabil, acestea fiind reduse la aproximativ 720p în modul docked și numai 540p (960×540), ba chiar și mai puțin, în modul portabil. Aceste rezoluții foarte scăzute duc la un aspect foarte neclar (blurat) al jocului, foarte deranjant, mai ales în modul handheld.
Din păcate, nu doar rezoluția suferă în cazul acestei portări. În procesul de portare pentru Nintendo Switch, The Outer Worlds a suferit downgrade-uri grafice evidente, fiind diminuată în mod agresiv calitatea texturilor, fiind eliminate majoritatea efectelor speciale, redus foarte mult draw distance-ul pentru elementele de decor etc. Ba chiar și modele de personaje, nu atât de detaliate nici măcar în edițiile originale, arată aici ca niște păpuși animate.
Pe lângă faptul că avem de-a face cu texturi de rezoluție foarte scăzută, unele dintre acestea câteodată se încarcă extrem de greu și, în anumite cazuri, nu se mai încarcă deloc. Combinația dintre rezoluția de afișare mică și texturile foarte neclare duce la un aspect vizual de-a dreptul oribil: exterioarelor din joc par a fi niște picturi în acuarelă realizate de copii de creșă, punctate, ocazional, de roci și dealuri ce par fi construite din plastilină.
Nici timpii de încărcare nu sunt tocmai “prietenoși” cu utilizatorul, existând cazuri când așteptarea după anumite ecrane de loading poate să depășească și un minut. Însă această problemă pălește în comparație cu framerate-ul acestei portări a The Outer Worlds pentru Nintendo Switch.
Deși producătorii și-au propus ca această ediție a jocului să ruleze la un framerate de 30 de cadre pe secundă, această estimare se dovedește a fi mult, mult prea optimistă. În realitate, doar anumite porțiuni mai puțin pretențioase reușesc să mențină acest nivel de performanță, majoritatea deplasărilor prin orașe sau luptelor fiind afectate de scăderi sesizabile de framerate și sacadări enervante.
Nu toate veștile legate de The Outer Worlds pentru Nintendo Switch sunt rele: producătorii au implementat și câteva opțiuni specifice platformei, menite să facă experiența mai comodă pentru cei care aleg să parcurga jocul în acest mod. În primul rând, avem de-a face cu multiple setări ce permit țintirea cu ajutorul senzorilor de mișcare cu care este echipată consola Switch. Din păcate, precizia conferită de aceste variante de aiming se pierde atunci când jocul sacadează deranjant în timpul schimburilor de focuri.
O altă opțiune ce merită menționată, ba chiar ar trebui aplaudată, este implementare multiplelor dimensiuni pentru textele din joc. Astfel, chiar dacă jucați The Outer Worlds pe un Nintendo Switch Lite, care are un ecran de dimensiuni mai mici decat modelul clasic, nu veți avea probleme să citiți și să înțelegeți dialogurile din joc sau explicațiile din inventar.
Cu o floare nu se face însă primăvară, iar declarațiile celor de la Virtuos, conform cărora echipa lor ar putea porta pe Nintendo Switch orice joc al generației actuale de console, par a fi foarte deplasate în aceste condiții. Decât o portare de acest fel, mai bine deloc.
În concluzie, dacă vreți să vă bucurați de The Outer Worlds, un RPG foarte bun de altfel, faceți un efort și încercați oricare altă ediție a acestui joc (pentru PC sau celelalte console), portarea pentru Nintendo Switch aflându-se undeva la limita dintre o misiune aproape imposibilă și o glumă proastă.
Deși nu are legătura cu publisher-ul Private Division, având totuși în vedere originile acestui proiect (Obsidian Entertainment a realizat Fallout: New Vegas), poate că ar fi fost o idee mai bună ca Bethesda să readucă jocurile mai vechi ale seriei Fallout pe Nintendo Switch. Fiind titluri dezvoltate pentru generația anterioară de console (Xbox 360 și PS3), Fallout 3 și New Vegas ar fi fost mult mai ușor de adaptat pentru Switch fără compromisuri atât de deranjante.