Greak: Memories of Azur este jocul de debut al celor de la Navegante Entertainment, un studio independent din Mexic, ce are colaboratori însă și în alte țări din America Latină. Avem de-a face cu un titlu ambițios, cu o poveste frumoasă despre trei frați și legătura puternică dintre ei.
Povestea este oarecum tipică pentru acest gen de joc, însă merită parcursă până la final. Îi vom cunoaște astfel pe Greak, Adara și Raydel, trei frați din ținuturile Azur, ce aparțin rasei magice numite Courine. Aceștia trebuie să înfrunte invazia unor creaturi numite Urlag și ciuma pe care aceștia o răspândesc pe parcursul unei aventuri bogate în platforming și elemente de puzzle.
Ce trebuie să știți despre Greak: Memories of Azur este că, pe parcursul său, veți avea parte de emoții pozitive, chiar dacă atmosfera este una mai întunecată și pe alocuri apăsătoare.
Din punct de vedere artistic, jocul are o paletă de culori foarte bogată, toate peisajele aducând aminte de elementele unui tablou plin de viață. Asttel, lumea din Greak este foarte frumos desenată și animată, stilul artistic al jocului amintind de alte titluri precum Hollow Knight, Dust: An Elysian Tail sau Ori and The Will of the Wisps. Însă, la fel ca în cazurile acestor jocuri enumerate, și Greak: Memories of Az reușește să își mențină propria identitate vizuală.
Uneori, jocul mai răsplătește jucătorii cu câte un „zoom out” pentru a le face o imagine cât mai amplă despre acest ținut magic, iar animațiile, desenate de mană, rămân foarte fluide. Vizual, totul arătă foarte bine în mișcare.
Greak oferă o viziune oarecum diferită asupra mecanicilor de bază dintr-un platformer de tip “Metroidvania”, alegând să înlocuiască upgrade-urile de abilități, obiecte și artefacte cu trei personaje jucabile, fiecare cu skill-uri unice, ce pot fi controlate fie ca eroi separați, fie ca o unitate a acestora.
Greak, cel ce dă și numele jocului, este cel mai mic dintre cei trei frați, dar rapid și agil, și poate să se târască prin spații înguste, să se rostogolească, să se eschiveze și să folosească o sabie scurtă și o arbaletă.
Adara este sora mijlocie, care poate levita pentru o scurtă perioadă de timp, se poate scufunda sub apă și poate folosi magie pentru a ataca la orice distanță.
Raydel, în schimb, este fratele cel mai mare, capabil să mânuiască o sabie lungă și un scut, folosind un cârlig pentru deplasarea mai rapidă.
Conceput special pentru a evidenția mecanicile amintite mai devreme, mediul de joc oferă multiple posibilități de a aborda problemele și puzzle-urile, determinându-i pe jucători să interacționeze în mod egal cu fiecare dintre cei trei frați. O abordare nu neapărat unică, ce poate crea însă un soi de „buclă” de gameplay, pentru a le permite jucătorilor să investească timp în fiecare dintre personaje, învățând astfel să facă față oricărei situații. Atunci când alegi să manevrezi toți frații simultan, controlul poate deveni dificil, iar, în timpul luptelor, te poți “pierde” ușor. De asemenea, dacă unul dintre frați moare, nivelul va reporni de la ultimul checkpoint.
Chiar și așa, acțiunea și secvențele de platforming sunt solide și stabile pe parcursul jocului. Odată deprinse și stăpânite elementele de control, atât luptele, cât și porțiunile de sărit, devin foarte satisfăcătoare.
Putem spune că, pentru un prim titlu, Navegante Entertainment s-a descurcat foarte bine cu Greak: Memories of Azur. Sigur, jocul are și aspecte negative, însă nu neapărat foarte grave. Mai ales în condițiile în care oferă mecanicile de interacțiune cu cei trei frați, personaje unice jucabile, ce reprezintă o abordare oarecum inedită pentru acest gen.