iD Software şi Bethesda Softworks, două nume mari de pe tumultuoasa scenă a gaming-ului pe PC, pregătesc pentru toamna lui 2011 first person shooter-ul Rage, un joc ce promite să impresioneze mai puternic decât a făcut-o Crysis în 2007 sau Quake, Unreal şi Half-Life spre sfârşitul anilor ’90. Sigur, genul FPS este reprezentat şi de alte titluri răsunătoare, însă cele pe care le-am menţionat, alături de iteraţiile lor (Quake 2, 3 şi 4; Unreal Tournament, UT 2003, Counter-strike, HL2 ş.a.m.d.), sunt cu siguranţă cele mai cunoscute şi apreciate din ultimii 10-12 ani.
Este fără îndoială imatur să lăudăm ceva chiar înainte de a exista, însă putem să spunem că avem aşteptări înalte de la Rage. Motivele nu ţin doar de reputaţia companiilor care stau în spatele lui, ci mai ales de dezvăluirile făcute până în prezent.
Primul dintre aspectele cunoscute – motorul grafic id Tech 5. Anunţat iniţial la târgul E3 din 2007 şi apoi prezentat într-o demonstraţie live la Quakecon, id Tech 5 promite o calitate excepţională de randare 3D cu suport pentru texturi gigantice (rezoluţii de până la 128.000 x 128.000 pixeli), efecte vizuale avansate şi, special pentru a uşura munca dezvoltatorilor, o inter-operabilitate între platformele importante (Windows, Mac OS X, Linux, PS3, Xbox). Prin inter-operabilitate înţelegem că un joc creat iniţial pentru Windows va putea fi apoi rescris şi adaptat cu uşurinţă pentru console, Mac OS şi chiar Linux.
Acţiunea din Rage se desfăşoară în viitorul „nu foarte îndepărtat”, pe planeta Pământ, nimicită de asteroidul uriaş Apophis. Aşadar, scenariul nu este unul chiar fictiv, din moment ce acest corp există cu adevărat şi, mai mult decât atât, are o traiectorie care ar putea cândva să ameninţe planeta noastră. În prezent, Apophis este monitorizat de către agenţia NASA.