Vechea seria Dungeon Keeper a demonstrat cu vârf şi îndesat că e
foarte plăcut să joci şi rolul unui personaj
negativ, să controlezi toate aspectele unei „afaceri”
malefice şi să ucizi cu sânge rece toţi eroii care încearcă să-ţi
pună beţe în roate.
Pe aceeaşi idee merge şi Dungeons, joc realizat de studioul german
Realmsforge Studios. Acesta împrumută foarte multe din clasicul
menţionat: eroul rău, catacombele, pepiniera de monştri şi nevoia
de a lărgi subteranele pentru a a-ţi extinde domeniul şi a găsi
comori. Din păcate, ideile proprii introduse se studioul producător
nu se imbină tocmai bine cu restul: luptele sunt
plictisitoare, creşterea în nivel nesatisfăcătoare, iar grinding-ul
pentru resurse devine copleşitor şi obositor.
Acţiunea se desfăşoară în timp real şi într-un ritm rapid:
construieşti capcane, decoraţiuni care îţi măresc prestigiul,
controlezi vizuine de monştri (dar nu şi creaturile direct), sapi
tuneluri cu goblini şi, mai ales, „ai grijă” de eroii care se
aventurează în subteran pentru a-ţi fura comorile. Aceiaşi
eroi pot fi de asemenea închişi şi torturaţi.
O problemă este lipsa modurilor de joc
multiplayer. Există doar niveluri separate, bazate pe
misiuni sau pur şi simplu sandbox, acestea din urmă utile dacă ai
chef să te antrenezi pentru a învăţa cât mai bine jocul.
Grafica arată bine, iar decorul oferă o senzaţie
pronunţată de labirint sufocant.