Might & Magic Heroes VI aduce vestita serie într-o nouă etapă, una pe care veteranii e posibil să o renege, iar jucătorii casual s-ar putea să o aprecieze. În termeni narativi, avem de-a face cu povestea unei întregi generaţii din dinastia Griffin, conducătorii umani ai tărâmului Ashan.
În prim plan sunt cele cinci campanii principale, plus una de final în care ai ocazia de a juca sfârşitul aferent aliniamentului eroului (Blood sau Tears, rău sau bun). Povestea nu este extrem de complexă, nici profundă, însă are momentele sale surprinzătoare.
Gameplay-ul a rămas fidel conceptelor iniţiale turn based strategy, cel puţin la suprafaţă. Pe hartă, eroul călătoreşte prin munţi, păduri, prin subteran sau pe apă, colecţionând obiecte şi resurse pentru a-şi dezvolta castelul şi armata. Luptele se desfăşoară în ecrane separate, pe o grilă asemănătoare cu o tablă de şah, în care monştrii lovesc pe rând, iar eroul participă indirect cu o magie sau o lovitură de sabie pe tură.
Multe lucruri au fost totuşi simplificate, în ideea de a atrage generaţia actuală: avem doar patru resurse în loc de şapte, eroii pot fi înviaţi în Hall of Heroes, etc. Toate aceste modificări, după cum era de aşteptat, au stârnit deja furtuni printre jucătorii veterani ai seriei.
Partea multiplayer (numită Conflux) vine cu o serie de elemente menite să stimuleze participarea online: dinastia ta poate creşte în nivel, acumulează puncte, pot fi creaţi eroi de la zero şi pot fi achiziţionate tot felul de bonusuri din Altar of Wishes. Din fericire, nu lipseşte nici Hot Seat-ul pentru opt oameni, marca înregistrata a seriei.