Pentru FIFA 12, EA Sports a ascultat doleanţele fanilor, îmbunătăţind semnificativ modul în care se desfăşoară meciurile. Fotbaliştii stau mai bine în teren, reacţionând mult mai natural la poziţiile în care se află mingea şi adversarii. Sistemul haotic de pase, una dintre problemele semnificative ale lui FIFA 11, a fost în mare parte corectat, chiar dacă nu în totalitate.
Naturaleţea desfăşurării unui meci este scoasă în evidenţă şi de noul Player Impact Engine, un sistem dezvoltat special pentru a aduce contactele dintre fotbalişti cât mai aproape de realitate. Chiar dacă această adiţie dă naştere unor situaţii cu adevărat comice, create în urma impacturilor apărute între jucători, impresia de realism a fost semnificativ amplificată. Bine venit este şi sistemul îmbunătăţit de driblinguri, mult mai fluent şi eficient decât în versiunile anterioare de FIFA.
Din păcate, Tactical Defending şi mai ales EA Sports Football Club înrăutăţesc situaţia în ceea ce priveşte componenta online a lui FIFA 12, de departe cea mai importantă din jocul celor de la EA Sports. La meciurile ranked nu pot lua parte decat jucătorii care folosesc Tactical Defending, iar matchmaking-ul bazat pe EASFC este defectuos şi incomod.