Spre deosebire de alte jocuri RPG, în care povestea primează, Kingdoms of Amalur: Reckoning îşi atrage jucătorii printr-un cu totul alt element, la fel de important: gameplay-ul. Naraţiunea este însă dezamăgitoare, chiar dacă are pretenţia de a fi creată de un R.A. Salvatore, un autor destul de celebru prin Statele Unite ale Americii.
Gameplay-ul, în schimb, se evidenţiază prin sistemul de abilităţi. Investirea punctelor se face într-un set de abilităţi generale (Lockpicking, Detect Hidden, Persuasion, Blacksmithing etc.) şi într-un altul bazat pe clasele tipice (Warrior, Rogue, Mage). Combinaţiile sunt însă la libera alegere, nu există limite de clase sau rase, ci doar nevoia de a investi numărul corespunzător de puncte.
Partea vizuală este la randul sau decent realizată, însă lipseşte atenţia la detalii. În ciuda aparenţelor, lumea jocului nu este cu adevărat deschisă, fiind compusa din zone largi şi coridoare care fac trecerea între acestea. Totuşi, animaţiile din lupte sunt fluide, iar efectele luminoase îşi fac bine treaba. Pe de altă parte, textele dialogurilor sunt foarte anoste, spre deosebire de vocile actorilor, extrem de bine dozate.