StarCraft II: Wings of Liberty este continuarea unei legende:
jocul video de strategie (RTS- REAL TIME STRATEGY) Starcraft,
apărut în anul 1998. Popularitatea primului joc Starcraft reiese nu
doar din numărul de copii vândute şi a competiţiilor internaţionale
desfăşurate de-a lungul timpului, ci şi din faptul că, acum, după
13 ani de la apariţie, există jucători pe Battlenet sau in reţele
de tip LAN care se „luptă” în meciuri strânse şi încearcă să pună
în valoare calităţile celor 3 rase: terran, protoss, zerg( chiar
compania producătoare a lansat periodic patch-uri care să
echilibreze rasele).
Am început să joc Starcraft în anul 2001, nu eram un fan al
RTS-urilor, dar am devenit datorită acestui joc. Deşi joc Starcraft
II încă de la versiunea beta, sunt momente în care, cu prietenii,
revin la o serie de meciuri de Starcraft Broodwar de dragul
acţiunii şi al unor vremuri frumoase.
Dar, să discutăm despre Starcraft II. A fost lansat pe 27 iulie
2010 cu numele WINGS OF LIBERTY, producătorii (Blizzard ) anunţând
că vor mai apărea două expansion packs (Heart of the Swarm and
Legacy of the Void ).
Cerinţele de sistem, conform site-ului oficial sunt:
PC Requirements
PC Minimum System Requirements*:
Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7 (Updated with the latest
Service Packs) with DirectX® 9.0c
2.6 GHz Pentium® IV or equivalent AMD Athlon® processor
128 MB PCIe NVIDIA® GeForce® 6600 GT or ATI Radeon® 9800 PRO video
card or better
12 GB available HD space
1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista®/Windows® 7
users)
DVD-ROM drive
Broadband Internet connection
1024X720 minimum display resolution
PC Recommended Specifications:
Windows Vista®/Windows® 7
Dual Core 2.4Ghz Processor
2 GB RAM
512 MB NVIDIA® GeForce® 8800 GTX or ATI Radeon® HD 3870 or
better
*Note: Due to potential programming changes, the Minimum System
Requirements for this game may change over time.
Mac Requirements
Mac Minimum System Requirements:
Mac® OS X 10.5.8, 10.6.2 or newer
Intel® Processor
NVIDIA® GeForce® 8600M GT or ATI Radeon® X1600 or better
12 GB available HD space
2 GB Ram
DVD-ROM drive
Broadband Internet connection
1024X720 minimum display resolution
Mac Recommended Specifications:
Mac® OS X 10.6.5 or newer
Intel® Core 2 Duo processor
4 GB system RAM
NVIDIA® GeForce® 9600M GT or ATI Radeon® HD 4670 or better
Starcraft II oferă două moduri de joc – single player şi
multiplayer.
Single player
Campania continuă firul epic din Starcraft Broodwar şi este
centrată pe rasa terranilor – oameni exilaţi de pe Pământ, undeva
departe în galaxie, care vor da piept cu alte două rase – zergii (o
rasă care cotropeşte şi asimilează alte rase) şi protoşii(eng .
protoss- o rasă cu radăcini vechi în galaxie, posesoare a unor
vaste cunoştinţe şi a unor puteri mentale deosebite) .
Actiunea se desfăşoară în secolul 26, la 4 ani după evenimentele
din Starcraft Broodwar şi îl are in prim plan pe JIM RAYNOR,
conducătorul unui grup de insugenţi terrani împotriva dictaturii
împăratului Arcturus Mengsk – conducătorul Dominionului Terran.
Raynor şi aliaţii săi vor lupta pe mai multe fronturi, ca
revoluţionari, ca mercenari sau chiar aliaţi ai Dominionului pentru
a opri invazia zergilor conduşi de QUEEN OF BLADES, fostul
locotenent terran Sarah Kerrigan, abandonată de Mengsk în faţa
zergilor şi infestată ulterior
Povestea este destul de lungă şi profundă, pe alocuri cu aspecte
„de telenovelă”, misiunile sunt variate şi interesante, cu diverse
grade de dificultate. Se pot câştiga achievements (pictograme) în
urma atingerii unor obiective în fiecare din cele 29 de misiuni
(două dintre ele sunt secrete, iar alte trei sunt alternative –
jucătorul poate alege o anume tabără de partea căreia să lupte),
grafică este bună, a meritat aşteptarea de 12 ani.
Campania mi se pare reuşită, am terminat-o de câteva ori pe toate
nivelele de dificultate, am constatat că se poate termina în maxim
8 ore (este şi un achievement pentru asta) dacă te grăbeşti puţin
sau poate dura 20-30 ore dacă vrei să descoperi tot ce aduce nou
jocul de single player.
Există şi câteva misiuni în care poţi juca protoss, iar finalul
lasă clar loc de continuare – se aşteaptă celelalte două părţi ale
trilogiei Heart of the Swarm – campania zergilor şi Legacy of the
Void – campania protoss.
De asemenea, poţi completa challenge-uri (o serie de misiuni cu
rolul de a-ţi arăta abilităţile unităţilor şi de a-ţi îmbunătăţi
controlul asupra lor); poţi juca alături de calculatoare sau
împotriva altor calculatoare (AI) al căror nivel de dificulate
poate fi specificat (easy, medium, hard, very hard, insane).
Multiplayer – reprezintă „piesa de rezistenţă” a jocului, aducând
câteva inovaţii deosebite faţă de primul Starcraft: poţi juca în
modul cooperative (mai mulţi jucători umani contra calculatoarelor
cu nivele de dificultate diverse), poţi crea sau participa la
custom game( sau free for all game sau use map settings game, etc)
sau poţi lupta pe ladder, unde vei fi repartizat în anumite ligi
valorice (grandmaster – cei mai buni 200 jucători ai continentului,
urmată de ligile master, diamond, platinum, gold, silver,
bronze).
Grafica este foarte reuşită, demnă de un joc al acestor vremi. De
asemenea, managementul unităţilor şi al resurselor este clar mai
bun decât la Stracraft Broodwar, rasele sunt echilibrate, nu mai
poţi rezista un joc întreg sau câstiga cu o singura unitate, viteza
de desfăşurare este mare, în 20 minute poţi avea 200
populaţie.
Hărţile sunt, o parte, cele clasice cu mici modificări, alături de
hărţi noi, pe care jucătorii îşi pot valorifica poziţia terenului
şi avantajul unităţilor.
Unităţile sunt o parte din cele vechi, la care se adaugă cele noi,
cu abilităţi suplimentare, pentru fiecare tip de unitate existând o
altă unitate care s-o contracareze.
Partea de multiplayer se desfăşoară doar on-line, pe platforma
Battlenet, care uneori întinde la maxim nervii jucătorilor. A
dispărut partea de LAN care a ridicat atât de sus primul joc
Starcraft, fapt de înteles din punct de vedere comercial, ca şi
lansarea a 3 versiuni independente de joc, fiecare costând în jur
de 60 de euro.
Există turnee de Starcraft II, cu premii substanţiale, jocul a
devenit o profesie sau chiar o religie în anumite ţări.
În concluzie, Starcraft II merită cumpărat pentru campania reuşită,
grafica excepţională, managementul resurselor şi al unităţilor,
multiplayer-ul echilibrat şi corelarea valorică a meciurilor din
ligi , partea tehnică deosebită (sunet, cinematic, voice-acting).
Toate acestea trec peste părţile mai puţin plăcute ale jocului
(probleme la platforma Battlenet, lipsa LAN, preţ mare pentru
fiecare pachet al trilogiei, consum de resurse hardware destul de
serios).
Legenda Starcraft continuă!