Race Driver: Grid – It’s All About The Race

| 12.06.2011
Race Driver: Grid - It's All About The Race

În 2007 americanii de la Codemasters au dat pe piaţă jocul Colin
McRae: DiRT, care pe vremea lui era simulatorul auto cu cea mai
bună grafică, depăşind cu mult Need For Speed-ul făcut de
Electronic Arts. Jocul a avut un succes uriaş, şi Codemasters ştia
acest lucru foarte bine. Când au anunţat, că vor face un alt joc,
înainte de DiRT 2 , care se axează pe cursele de pistă am fost
foarte fericit. NFS: Pro Street în acel an a fost dezamăgire pentru
mine, din acest motiv, standardele pentru GRID erau foarte mari. Şi
pot spune cu bucurie, că jocul nu m-a dezamăgit, fiind unul dintre
marile jocuri de curse ai vremii.

Baza jocului constă în modul de carieră, care este realizat destul
de bine. Începem cu câteva curse în care suntem invitaţi să
pilotăm, maşinile unor diverse echipe, ca să strângem bani şi
eventual să putem fonda propria noastră echipă. Acestă posibilate
dă practic tot modului de carieră dinamica, pe care o are. Practic
suntem proprii nostri şefi, noi decidem culoarea, grafica maşinii,
noi decidem sponsorii care apar, şi noi ne alegem coechipierul. Tot
din bani ne putem cumpăra propriile maşini cu care să participăm la
diversele curse.

Cursele sunt împărţite în 3 categorii: Curse Americane, care
cuprind maşini Muscle, evident americane, Curse Europene, care sunt
în mare parte curse „touring” (acesta conţine şi favoritul meu
personal cursa de 24h la Le Mans), şi în final curse Japoneze, care
au în centru lumea Driftului. Ne putem încerca norocul, în
aproximativ 51 de cupe diferite, care oferă jucătorului, mult timp
pe pistă. Varietatea este extraorinară, de la curse de turism,
drift şi curse pe piste montane, până la seria Le Mans şi curse
Open Wheel.
Un alt lucru care mi-a plăcut este că nu trebuia să câştig fiecare
cursă, ci de exemplu, trebuie să termin în faţa pilotului XY, sau
să fiu în top 5. Din această cauză jocul a devenit accessibil
pentru toată lumea. Greutatea jocului este influenţat şi de
AI-urile, care pilotează cam monoton, mereu pe acelaşi linii.
Inteligenţa Artificială poate fi considerat chiar un aspect negativ
al jocului.

Atmosfera creată de carieră este în mare parte datorită
graficii-diavol pe care jocul o are. Nu degeaba v-am povesit la
început de DiRT şi despre Codemasters, pentru că acest joc are un
motor de grafică şi mai avansat decât simulatorul off-road.
Maşinile nu-s făcute din adamantiu, şi chiar şi cele mai mici
zgârieturi se pot vedea pe bolid. Accidentele sunt foarte
spectaculoase, părţile maşinii sar în mii şi mii de bucăţele.
Venind vorba de accidente. Un alt aspect important al jocului
constă în sistemul replay. Vouă vi s-a mai întâmplat odată, ca
rataţi o curbă, şi toată cursa este ruinată? În Grid acest lucru
este rezolvat foarte frumos. Putem oricând să derulâm timpul la un
punct anterior al cursei. În cazul unui accident grav, cu o simplă
apăsare de buton putem continua cu 2 curbe din înaintea
incidentului.

Singurul lucru negativ, este controlul jocului, care este poate un
pic prea arcade, eu personal fiind pasionat de simulatore cu
dificultate, ca şi Toca Race Driver 3. Însă acest lucru apare numai
în cazul tastaturii, jocul derulând foarte frumos cu gamepad sau
volan.

Dacă cariera, şi jocurile contra calculatorului vă par deja prea
uşoare jocul deţine şi un Multiplayer, care ne arată o altă faţă.
Multiplayerul este şi ea la rândul ei corect relizat, însă după
părerea mea au trecut peste un aspect foarte major. Din cauza
lipsei unei sistem de penalizări, ca de exemplu în Toca RD:3, un
pilot scandalagiu, poate ruina cursa a multor persoane. Accidentele
nu sunt penalizate, aşa că depinde bunul simţ al omului, cât
forţează.

GRID fiind un joc cu grafică foarte bună are nevoie şi de un
calculator decent. Un procesor single Core de 3GHz, 1GB Ram, şi de
un card video GeForce 6800 / Radeon X1300 sau mai bun este de ajuns
ca jocul să poate fi jucat pe minimum, dar pentru cei care vor să
se bucure de grafică vor avea nevoie de un CPU Core2Duo 2,66 GHz,
de 2GB Ram şi de minim un card video GeForce 8800/ Radeon X1950.
Jocul ocupă şi mult spaţiu, în jur de 12,5 GB.

În general GRID este un joc foarte bine realizat, cu nişte idei
foarte bune, pe care cei de la Codemasters le-au putut aplica
foarte bine. Atmosferă fantastică, grafică de top, şi efecte de
cazi de pe scaun, aşa poate fi caracteristicat jocul. Totuşi ar mai
fi putut cizelat un pic, de exemplu cu o inteligenţă artificială
mai provocatoare sau un multiplayer bine realizat. Dar şi în aceste
condiţii Grid este un joc decent, care poate concura, cu oricare
simulator din zilele noastre.

Tags:
Urmărește Go4Games.ro pe Google News