Unul din cele mai competitive „jocuri” este de fapt o harta.
Suna un pic discordant, dar sunt absolut convins ca cei care joaca
sau macar au auzit de DOTA ( prescurtarea de la Defence Of The
Ancients) inteleg foarte bine ceea ce am vrut sa spun.
Bazata initial pe o harta numita „Aeon of Strife” pentru Starcraft,
DOTA a migrat spre Warcraft III, ajungand la forma sa finala. Pe
parcursul a 5 ani, DOTA a devenit tot mai populara, ajungand la
milioane de jucatori din intreaga lume.
Urmand exemplul jocului „Demigod”, cei de la S2 Games, cu acordul
lui IceFrog(unul din creatorii DOTA) au decis sa scoata un nou joc
denumit Heroes Of Newerth.
HON reprezinta tranzitia de la DOTA la League Of Legends (un alt
joc bazat pe DOTA) si tot ce se mai poate intrepatrunde intre cele
doua.
Ideea de baza aste aceea ca tu iti alegi un erou din cei 64
disponibili, majoritatea fiind copii fidele ale eroilor din DOTA si
intrii intr-un meci care mai tot timpul este de 5v5. Toti incep la
nivelul 1 si avanseaza acumuland experienta prin omorarea
NPC-urilor(Non Playable Character) sau prin omorarea eroilor
adversi. Acumuland experienta, nivelul tau creste, pana la maximul
stabilit de 25.
Fiecare erou are 4 abilitati unice in care se poate adauga un punct
de fiecare data cand ai crescut un nivel. Exista si aici un maxim
de 4 puncte pe care le poti adauga fiecarei abilitati. Dupa ce
toate abilitatile au ajuns la maxim, punctele se pot adauga in asa
numitele „bonus stats”, crescand cate 2 puncte in toate
statisticile eroului (strength, agility, intelligence).
Inteligenta iti creste capacitatea de mana si rata de regenerare a
acesteia (folosita pentru abilitati) si damage-ul daca ai ales un
erou bazat pe inteligenta, agilitatea iti creste armura si
attack-speedul + damage-ul pentru un erou bazat pe agilitatem iar
strength-ul iti creste viata si rata de regenerare a acesteia si
bineinteles, damage-ul, pentru eroii bazati pe strength.
Daca pana aici vi se pare complicat, lucrurile nu se opresc
aici.Prin omorarea NPC-urilor si a eroilor adversi, pe langa
experienta dobandita, ti se da si o cantitate de „gold”, pe care o
folosesti pentru a-ti cumpara diferite artefacte ( sau iteme).
Fiecare item are caracteristicile sale, unele dintre ele fiind bune
pentru un erou, altele fiind aproape inutile. Fiecare erou poate
tine un numar de maxim 6 iteme in inventarul sau.
Pe langa harta de 3v3 creata in totalitate de cei de la S2 Games,
jucatorii se pot lupta si pe o harta de 5v5 modelata in totalitate
dupa cea de DOTA. Harta este impartita in 3 lane-uri(pentru
varianta de 5v5) si 2 lane-uri ( pentru varianta de 3v3) pe care
apar NPC-uri (denumiti creeps) , plecand din baza proprie spre baza
inamica. Pe aceste lane-uri sunt dispuse cate 3 turnuri ce trebuie
de asemenea distruse in drumul tau spre baza inamica. Jocul se
termina in momentul in care una din echipe reuseste sa distruga
cladirea principala din baza adversa.
Din punct de vedere vizual, se pot vedea avantajele folosirii unui
motor grafic mai nou si superior celui de la Warcraft III. Fiind si
un jucator de DOTA, pot spune ca am fost surprins de animatiile
adaugate cel putin eroilor copiati din DOTA. Pe acest aspect se
pare ca s-au bazat si cei de la VALVE cand au demarat conceperea
mult asteptatului „DOTA 2”.
Un alt punct forte in HON si care va fi implementat si in DOTA 2
este acela al posibilitatii reconectarii intr-un meci, dupa ce din
motive de internet sau tehnice, conexiunea s-a pierdut. De
asemenea, in plus fata de DOTA, este integrat si un sistem VOIP (
Voice Over IP) pentru a putea vorbi direct cu membrii echipei. De
asemenea, jocul mai dispune si de un sistem „anti-leaver” si de
posibilitatea reasignatii hotkeys-urilor (tastele folosite pentru
abilitati).
Un dezavantaj fata de DOTA ar fi taxa de 30$ ce trebuie platita o
singura data (one-time fee) la activarea contului. Bineinteles,
aceasta are si avantajele sale : scade foarte mult posibilitatea ca
un jucator sa aiba mai multe conturi, stats-urile sale fiind
salvate pe toata peroiada cat a jucat si avand astfel un sistem de
ladder mult mai bine pus la punct.
De asemenea un concept nou introdus de cei de la S2 Games (utilizat
acum si de alti clienti pentru DOTA, cum ar fi Dotalicious) este
acela de Matchmaking. Echipele sunt automat balansate in functie de
punctajul fiecarui jucator.
In concluzie, HON putea fi cu usurinta urmasul lui DOTA, acesta
nebeneficiind poate de renumele producatorului sau de perioada de
asteptare de care are parte viitorul DOTA 2.