În urma achiziţionarii Eidos, publisher-ul Square Enix şi-a
îndreptat atenţia către piaţa vestică a jocurilor video, unul
dintre principalele obiective ale niponilor fiind
revigorarea francizei Tomb Raider. Astfel,
studioului Crystal Dynamics (autor şi al precedentelor trei jocuri
ale seriei) i-a fost încredinţată soarta unui nou titlu Tomb Raider, care se
doreşte a fi un un nou început pentru serie.
Tomb Raider va aborda un nou tip de gameplay,
mai orientat către latura matură, cu influenţe survival
horror, într-o lume deschisă, accesul la noi secţiuni
deblocându-se pe măsură ce Lara dobândeşte noi abilităţi. Şi pentru
că tot a venit vorba de eroina serie, noul Tomb Raider o va
prezenta pe Lara Croft sub forma unei tinere abia ieşite de pe
băncile şcolii, pe cale să se aventureze în prima sa
expediţie adevărată. De altfel, pe scena E3 2011, Crystal Dynamics
a prezentat primele secvenţe de gameplay din noul
Tomb Raider în cadrul conferinţei de presă
Microsoft.
Totuşi, înainte de apariţia de la E3, jocul a fost promovat prin
intermediul unui trailer compus în întregime din secvenţe
precalculate, realizat de studioul japonez Visual
Works, aceeaşi echipă care lucrează la secvenţele
cinematice şi trailerele pentru mai toate jocurile celor de la
Square Enix. Tocmai procesul de producţie a acestui trailer face
subiectul documentarului de mai jos, în care Karl
Stewart, brand managerul Tomb Raider în
cadrul Square Enix, explică cum a colaborat echipa de la Crystal
Dynamics cu japonezii de la Visual Works.
Tomb Raider va fi lansat în toamna anului
viitor, pe PC, Xbox 360 şi PlayStation 3.