Chiar dacă id Software lucrează din greu pentru a putea termina
la timp
RAGE, primul joc al companiei care foloseşte
noua tehnologie grafică id Tech 5, John
Carmack, faimosul programator al companiei, are deja
planuri noi.
Conform unui interviu acordat de acesta site-ului Eurogamer, în
cadrul id Software se ia deja în considerare realizarea
unei continuări pentru Quake, una dintre cele mai iubite
serii de jocuri produse de studioul texan. Mai mult, se pare că
mulţi dintre colegii lui Carmack s-au săturat de universul
extratereştrilor Strogg (în care s-au dăsfăşurat atât Quake
2, cât şi Quake 4), echipa dorind să
readucă la viaţă atmosfera lovecraftiană din primul joc al
seriei Quake.
De altfel, CEO-ul companiei – Todd Hollenshead
– a afirmat că fanii id Software nu ar trebui să-şi facă griji în
privinţa viitorului seriei Quake. Toţi membrii echipei sunt mari
fani ai acesteia şi nu au de gând să abandoneze titlurile Quake
prea curând.
Quake a fost lansat în 1996, fiind primul first person
shooter bazat pe un motor grafic în întregime
tridimensional, în care atât arhitectura nivelurilor, cât
şi monştrii aveau la bază modele 3D şi nu sprite-uri
bidimensionale. Mai mult, Quake a pionierat jocurile
accelerate 3D, versiunea GLQuake fiind unul dintre cele
mai arătoase jocuri pentru plăcile video ale acelor vremuri (seria
3dfx Voodoo, în principal). Nu în ultimul rând, Quake a introdus
pentru prima oară într-un shooter posibilitatea de a juca
multiplayer prin intermediul Internetului, QuakeWorld
(versiunea multiplayer online a jocului) fiind în continuare
accesată de milioane de utilizatori.
Un eventual Quake 5 mai are însă de aşteptat: după lansarea
RAGE din luna octombrie, id Software urmeză să-şi
concentreze forţele în vederea finalizării unui alt proiect
legendar – DOOM 4.