Brink este un first person shooter multiplayer, orientat
către jocul în echipă. Fiecare membru al unei asemenea
echipe trebuie să îşi aleagă o anumită clasă,
pornind de la soldat şi trecând prin medic, inginer sau operative.
Fiecare dintre aceste clase oferă acces la diferite
abilităţi suplimentare, care pot fi îmbunătăţite
pe măsura ce jucătorul progresează. Spre exemplu, soldaţii pot
oferi muniţie suplimentară camarazilor, în timp ce inginerii au
posibilitatea să amplifice damage-ul armelor purtate de
coechipieri.
Pe lângă opţiunea de a schimba între aceste clase chiar în
timpul meciurilor, folosind posturile de comandă ale propriei
echipe, jucătorii se pot deplasa prin hărţi într-un mod rapid,
folosind mişcări de parkour, inspirate din titluri
precum Mirror’s Edge.
Brink foloseşte tehnologia grafică id Tech 4,
dezvoltată de id Software pentru DOOM3, şi utilizată mai apoi şi în
jocuri precum Enemy Territory: Quake Wars, Quake 4 sau Prey. Din
păcate, deşi posibilităţile de personalizare ale eroilor
sunt foarte bine dezvoltate, acestea nu au impactul vizual
aşteptat în timpul jocului, design-ul hărţilor fiind de
asemenea mult prea claustrofobic.