Celebrul studio Rockstar (responsabil, printre altele, pentru
faimoasa serie
Grand Theft Auto) a fost mult prea ocupat în ultimul timp cu
lansarea mega-succesului
Red Dead Redemption, precum şi asistarea celor de la Team Bondi
în procesul de producţie al noului
L.A. Noire pentru a se ocupa aşa cum se cuvine de cel de-al
treilea titlu al foarte apreciatei serii Max Payne.
După anunţul iniţial ce a confirmat existenţa unui Max Payne 3
(care nu a avut totuşi impactul sperat, din cauza unor
decizii de design neagreate de fanii seriei), liniştea s-a
aşternut în ceea ce priveşte a treia aventura a fostului poliţist
newyorkez. Pasionaţii seriei nu au rezonat cu noul aspect al
personajului principal – acum bătrân, supra-ponderal şi
lipsit de podoaba sa capilară, direcţia în care doreau cei
de la Rockstar să ducă seria nefiind deloc pe placul iubitorilor
acesteia.
Iata că, după o perioadă destul de lungă în care veştile noi au
lipsit cu desăvârşire (şi după câteva amânări ale jocului),
Max Payne 3 revine în forţă prin intermediul unui articol
din revista britanică EDGE, plin de informaţii noi, parcă croite
după cerinţele fanilor.
Astfel, după cum se ştia deja, acţiunea va avea loc în Sao
Paulo, Brazilia, Max abandonându-şi cariera din NYPD în
favoarea unor contracte de bodyguard pentru oameni foarte sus puşi
în lumea interlopă braziliană. În timp, poliţistul dur din jocurile
precedente va fi din ce în ce mai încercat de „bucuriile” oferite
de noua sa slujbă, ajungând la burtosul chelios prezentat în
primele imagini din Max Payne 3. Asta înseamnă că jocul va explica
decăderea lui Max, existând anumite porţiuni în care
jucătorii îl vor întruchipa pe vechiul Payne, precum şi momente în
care îl vor ghida printre gloanţele inamicilor pe noul şi acum
îmbătrânitul erou.
Jocul va pastra, din fericire, acelaşi stil narativ din Max Payne 1
şi 2, benzile desenate fiind totuşi înlocuite cu un
echivalent reprezentat de scene cinamatice statice,
realizate cu ajutorul motorului grafic. Şi pentru că tot vorbim de
motorul grafic, Max Payne 3 va folosi RAGE (Rockstar
Advanced Game Engine), aceeaşi tehnologie din spatele lui Grand
Theft Auto IV sau Red Dead Redemption. Prezente la datorie
vor fi şi rutinele fizice Euphoria, care vor
conferi jocului un look mult mai autentic, fiecare animaţie (precum
salturile spectaculoase ale lui Payne) fiind generată în timp real,
fără a folosi şabloane predefinite. De asemenea, actorul ce
i-a împrumutat vocea lui Max în primele două jocuri – James
McCafferty – îşi va relua rolul şi pentru Max Payne 3.
Bullet time-ul va sta din nou la loc de cinste, alături de
un nou sistem de cover (care aduce aminte de Gears of War
sau Uncharted), toate acestea urmând a fi implementate, pentru
prima oară în cadrul seriei, şi într-o componentă
multiplayer. Rămâne de văzut exact cum vor reuşi cei de la
Rockstar să implementeze feature-uri precum bullet time în
contextul unui multiplayer coerent.
Max Payne 3 este aşteptat pe PC, Xbox 360 şi PlayStation 3, fără a
se şti încă o dată de lansare efectivă.