Ubisoft, împreună cu studioul Evil Empire (echipa din spatele hitului indie Dead Cells) au anunțat The Rogue Prince of Persia, un joc al cărui titlu dezvăluie și natura sa: pe de-o parte vom avea platforming-ul 2D clasic pentru seria Prince of Persia, prezentat însă într-o formulă roguelite, specialitatea producătorului Evil Empire.
Acțiunea din The Rogue Prince of Persia va avea loc într-o variantă fictivă a orașului Ctesiphon, fosta capitală a Imperiului Persan. Orașul este invadat de o armata posedată a hunilor, condusă în luptă de Nogai, malefica căpetenie e hunilor. Jucătorii vor intra în pielea Prințului, care posedă puterea de a fi înviat de fiecare data după ce moare. Grație acestui avantaj, protagonistul și-a putut exersa abilitățile acrobatice și de luptă în tinerețile sale, devenind luptătorul formidabil de astăzi.
Astfel, cu fiecare astfel de încercare, jucătorii trebuie să-l ghideze pe Prinț prin diferite „biomuri”, să-l ajute să stăpânească o selecție variată de arme și upgrade-uri pentru echipamentele sale, dar și să-și strângă aliații pentru a salva Ctesiphon de amenințarea hună.
Pentru a face față secțiunilor de platforming, Prințul va utiliza emblematicul său „wall run” (alergarea pe pereți), folositor atât pentru a depăși nelipsitele gropi și hăuri, dar și pentru evitarea capcanelor sau a inamicilor. Prințul va parcurge numeroase biomuri, de la apeduct, la marea academie, si până la grădinile sălbatice, pe parcursul cărora protagonistul va trebui să-și folosească întregul arsenal de abilități pentru a supraviețui nivelurilor generate aleatoriu.
Bineînțeles, pe parcursul acestei aventuri, Prințul persan va fi nevoit să înfrunte o serie de inamici, pornind de la soldați huni ce stăpânesc magia neagră șamanică și până la creaturi corupte de aceasta. Pentru a face față acestor amenințări, Prințul va avea la dispoziție o selecție de arme principale, precum pumnale, săbii sau topoare, dar și arme secundare, precum scuturi, arcuri, grappling hooks și altele. Acestea vor putea fi folosite în tandem cu abilitățile acrobatice ale eroului, atât în ceea ce privește traversarea nivelurilor, cât și în luptele cu inamicii.
Coloana sonoră a jocului a fost produsă și compusă de ASADI, un producător de muzică electronică și artist de origine persano-americană. Obiectivul acestuia a fost să combine sonoritățile tradiționale ale folclorului persan cu cele moderne, ritmurile muzicii accentuând mișcările spectaculoase ale prințului.
În cazul acestui titlu, ideea inițială a aparținut studioului Evil Empire, o echipă cu experiență când vine vorba de action-platformele 2D cu mecanici roguelite: aceștia au abordat publisher-ul Ubisoft, prezentând propria viziune asupra unui joc plasat în universul Prince of Persia, iar astfel a luat naștere The Rogue Prince of Persia.
De comun acord, cele două companii au decis să publice jocul în regim Early Access prin intermediul Steam, pentru a lucra alături de comunitate la dezvoltarea și finisarea sa ulterioară. Astfel, The Rogue Prince of Persia va fi disponibil, în regim Early Access via Steam, începând cu 14 mai 2024. În versiunea inițială, povestea se va termina brusc, însă producătorii promit că, pe măsură ce timpul va trece, jucătorii vor primi noi niveluri, noi boși, arme, inamici și upgrade-uri, toate bazate pe feedback-ul venit de la comunitate.
Sursa: Ubisoft