Microsoft a simțit nevoia să clarifice informațiile răspândite de numeroasele zvonuri despre platforma Xbox apărute în ultima vreme. Renunță compania la consolele Xbox? Își va publica jocurile și pentru alte platforme de acum încolo? Abonamentele Game Pass migrează către alte platforme? Toate aceste întrebări și-au primit răspuns în cel mai recent episod al podcast-ului oficial Xbox, din partea a trei dintre cele mai importante nume din divizia de gaming: Phil Spencer (conducătorul diviziei de gaming din cadrul Microsoft), Sarah Bond (președinte al Xbox) și Matt Booty (conducător al Xbox Game Studios).
Răspunsul, pe scurt, este nu. Dar Microsoft a hotărât să aducă patru titluri din propriul portofoliu și pe consolele rivale. Oficialii Microsoft au refuzat să dezvăluie numele acestor titluri, însă au recunoscut că două dintre acestea sunt “jocuri bazate pe comunitate”, Games as a Service cu alte cuvinte, iar celelalte două sunt titluri mai mici, mai vechi de un an, care nu mai au posibilitatea de a “crește” numai pe platformele Xbox.
În ciuda refuzului lui Spencer de a dezvălui numele acestor jocuri, mai multe voci din industrie indică Sea of Thieves (de la studioul Rare) și Grounded (Obsidian Entertainment) drept titlurile bazate pe comunități online care vor face trecerea către PlayStation și Nintendo, în timp ce Pentiment (Obsidian Entertainment) și Hi-Fi Rush (Bethesda și Tango Gameworks) ar fi cele două jocuri “mai mici” ce urmează să primească lansări multiplatform.
De altfel, Spencer a negat că Starfield sau viitorul Indiana Jones and the Gear Circle s-ar afla printre aceste patru jocuri ce vor face trecerea și pe platformele rivale. Totuși, Microsoft nu garantează ca noua lor strategie multi-platform se limitează doar la aceste patru titluri. Întrebat fiind dacă Starfield sau noul Indiana Jones vor ajunge vreodată pe PlayStation 5, Spencer a oferit un răspuns mai degrabă confuz: “Nu cred că noi, ca industrie, ar trebui să excludem ideea ca un anumit joc să apară pe orice altă platformă. Ne concentrăm pe aceste patru jocuri și învățăm din experiență.”.
Cu alte cuvinte, dacă conducerea Microsoft va considera acest lucru oportun, și alte titluri “excusive” pentru Xbox și PC din curtea proprie vor fi lansate, în viitor, pe platformele concurente. În trecut, cei de la Microsoft au avut o abordare similară și cu lansarea jocurilor exclusive de Xbox pe PC, sfârșind prin a publica absolut orice joc nou al companiei și pe această platformă.
Era greu de crezut că rivali precum Sony sau Nintendo ar fi acceptat un serviciu concurent pe platformele acestora, iar acest lucru a fost confirmat și de Sarah Bond în cadrul acestui podcast: Game Pass rămâne doar pe platformele Microsoft – consolele Xbox și PC-urile cu Windows –, cu posibilitatea de a fi accesat și din cloud în anumite regiuni.
De asemenea, strategia companiei rămâne neschimbată în privința publicării propriilor jocuri prin intermediul acestui serviciu: toate titlurile provenite din propria pepinieră vor fi disponibile, din prima zi, prin Game Pass. Ca mențiune specială, se fac eforturi ca titlurile provenite de la Activision Blizzard să fie adăugate, treptat, în oferta Game Pass. Primul dintre acestea va fi Diablo IV, ce va fi disponibil via Game Pass începând cu 28 martie 2024.
Nu în ultimul rând, Microsoft va continua să producă console dedicate sub brand-ul Xbox. Un nou anunț în acest sens va sosi în proximitatea sezonului sărbătorilor de iarnă din 2024, cel mai probabil legat de un update hardware pentru gama de console Xbox Series deja existente.
De asemenea, compania intenționează, în viitor, să lanseze și o nouă generație de console Xbox, promițând că vom asista la una dintre cele mai semnificative diferențe între actualele console Xbox Series și această viitoare generație.
Sursa: Xbox YouTube