Nintendo se laudă cu peste 118 milioane de console GameBoy și GameBoy Color, precum și cu peste 81 de milioane de exemplare de GameBoy Advance vândute la nivel global, aceste gadget-uri devenind astfel unele dintre cele mai populare dispozitive dedicate jocurilor video de pe planetă. Totuși, de-a lungul existenței lor, consolele GameBoy nu au fost utile doar pentru gaming, un cartdrige (“casetă”) anume transformându-le in unelte de diagnosticare pentru scutere de la producători cu renume precum Aprilia, Peugeot sau Suzuki.
Era vorba despre un cartridge special, conceput fie pentru GameBoy Color, fie pentru modelul Advance (în funcție de anul de fabricație), dotat cu două cabluri care se conectau la unitatea de control a motorului din scuter, respectiv la sistemul de frânare al vehiculului.
Fun fact: Peugeot used several different kinds of Gameboy based Diagnostics systems for their cars as seen here with 3 variants shown on papers and physically! pic.twitter.com/X7PlXMe7oM
— Lucy 🚘🔜 ANE (@x_ecutive) December 20, 2023
Odată realizate aceste conexiuni, micuța consolă de jocuri se transforma într-o veritabilă unealtă de diagonisticare, după cum puteți vedea și în clipul video de mai jos. De asemenea, dispozitivul era în stare să citească codurile de eroare emise de respectivul vehicul și să ofere unelte software pentru depanarea problemelor respective.
Pe lângă diagonisticarea acestui tip de probleme, tot prin intermediul unui astfel de casetă pentru GameBoy, consola era capabilă să actualizeze unitatea de control electronică (ECU) a unui scuter, oferind, spre exemplu, posibilitatea de a comuta între profilurile Standard sau Racing ale unui motor de 50cc. Mai mult, software-ul încărcat pe aceste cartridge-uri speciale putea fi actualizat prin descărcarea de versiuni noi de pe Internet.
Pe lângă scopul practic al acestor dispozitive, casetele de GameBoy capabile să diagonisticheze problemele acestor scutere au devenit și veritabile piese de colecție. Pe un forum dedicat împătimiților de GameBoy, un utilizator a cerut nu mai puțin de 3000 de dolari pentru un cartridge special dedicat scuterelor Peugeot. În 2007, pe un forum dedicat posesorilor de Aprilia, un alt utilizator a plătit nu mai puțin de 4000 de euro pentru un asemenea device.
Sursa: Motor1.com