NVIDIA a prezentat Portal: Prelude RTX, disponibil acum pentru descărcare gratuită de pe Steam și jucabil pentru oricine care deține versiunea originală de Portal.
În Portal: Prelude RTX performanța este accelerată cu NVIDIA DLSS 3, latența sistemului este minimizată cu NVIDIA Reflex, iar timpul de încărcare pentru texturi este mai rapid datorită sistemului NVIDIA RTX IO.
Pentru a livra cea mai bună experiență de gaming posibilă, NVIDIA a lansat și un GeForce Game Ready Driver pentru Portal: Prelude RTX.
Portal: Prelude este un prequel neoficial al Portal, lansat inițial în 2008, în care acțiunea are loc înainte de GLaDOS. Portal: Prelude are o campanie de 8-10 ore, cu o dificultate crescută, care conține 19 camere de test, noi mecanici avansate de gameplay, o poveste cu NPC-uri și dialoguri plus multe altele. Portal: Prelude este unul dintre cele mai apreciate mod-uri pentru Portal, câștigătorul din 2008 Portal ModDB și alegerea cu nr. 3 în Player’s Choice mod din 2008.
Portal: Prelude RTX este o remasterizare realizată de comunitate a acestui mod de Portal, creată cu ajutorul NVIDIA RTX Remix și care dispune de o implementare completă de Ray Tracing, NVIDIA DLSS 3, NVIDIA Reflex și NVIDIA RTX IO pentru a livra cea mai finisată experiență în Portal Prelude. Este prima remasterizare realizată în întregime de moderi folosind RTX Remix.
Pentru a aduce Portal: Prelude RTX la viață, NVIDIA a colaborat cu Nicolas „NykO18″ Grevet, creatorul original al Portal Prelude, și cu faimosul moder David „Kralich” Driver-Gomm pentru a moderniza asset-urile din Portal: Prelude și pentru a pune jocul într-o nouă lumina cu implementarea completă de Ray Tracing, cunoscută și drept Path Tracing.
Portal: Prelude RTX este cel mai recent showcase pentru NVIDIA RTX Remix, o platformă de modare gratuită, construită pe baza NVIDIA Omniverse, care permite moderilor să creeze rapid și să partajeze moduri RTX pentru jocuri clasice, cu materiale îmbunătățite, full Ray Tracing, NVIDIA DLSS 3 și NVIDIA Reflex.
Portal: Prelude RTX este plin de tehnologie grafică de ultimă generație. În doar opt luni, echipa formată din cinci oameni a îmbunătățit fiecare cadru cu full Ray Tracing, texturi noi, realiste, la rezoluție înaltă și noi modele high-poly care să fie cât mai similare cu originalele.
NVIDIA DLSS 3, NVIDIA Reflex și NVIDIA RTX IO promit gamerilor ce utilizează o soluție grafică GeForce RTX cea mai bună experiență în Portal Prelude.
DLSS 3 promite performanță de 5 ori mai rapidă (în medie) la rezoluție 4K cu setări maxime, oferind gameplay la 80+ FPS pentru utilizatorii de GeForce RTX 4080 și 4090.
NVIDIA RTX IO oferă un timp de încărcare a texturilor de cinci ori mai rapid în Portal: Prelude RTX și folosește cu 44% mai puțin spațiu de memorie.
Portal: Prelude RTX dispune de NVIDIA RTX IO, care permite încărcarea și decompresia asset-urilor direct de către GPU, într-un mod rapid, cu optimizare prin intermediul driverului Game Ready atât pentru DirectX, cât și pentru Vulkan.
RTX IO este bazat pe Gdeflate, un standard de compresie bazat pe GPU, la care și-a adus contribuție și NVIDIA, care folosește DirectStorage de la Microsoft și noi extensii Vulkan. Portal: Prelude RTX se folosește de noile extensii Vulkan.
Pentru a susține lansarea lui Portal: Prelude RTX, NVIDIA a lansat un nou Game Ready Driver. Acesta este optimizat pentru Portal: Prelude RTX, Ratchet & Clank: Rift Apart și alte jocuri, oferind cea mai mare performanță atunci când NVIDIA RTX IO și DirectStorage pentru Windows sunt utilizate în cele două titluri. Noul driver include suport pentru versiunea de 16GB a plăcii video GeForce RTX 4060 Ti.
De asemenea, acesta este driver-ul recomandat pentru Ratchet & Clank: Rift Apart, care se lansează pe 26 iulie cu DLSS 3, Ray Tracing avansat, Reflex și RTX IO, precum și pentru Remnant II, care va fi disponibil pe 25 iulie cu DLSS.
A fost adăugat și suport pentru trei noi monitoare compatibile G-SYNC:
Nu în ultimul rând, acest driver adaugă setări optime cu un singur click prin GeForce Experience pentru șapte noi jocuri:
Sursa: NVIDIA România