AMD este partenerul exclusiv pentru lansarea jocului Starfield pe PC

Autor: Cosmin Aionita | 28.06.2023
AMD este partenerul exclusiv pentru lansarea jocului Starfield pe PC
Foto: Bethesda

AMD a anunțat că va fi partenerul exclusiv al celor de la Bethesda pentru lansarea versiunii de PC a jocului Starfield. Anunțul a fost făcut prin intermediul clipului de mai jos, în care Jack Huynh, Senior Vice President și General Manager al grupului Computing and Graphics din cadrul AMD, explică cum au colaborat cele două companii în vederea realizării și optimizării acestui joc.

Spre exemplu, s-a insistat asupra programării pentru multiple fire de execuție, atât pentru PC-urile recente echipate cu procesoare din familia Ryzen 7000 și plăci video Radeon seria 7000, cât și pentru consolele Xbox.

De asemenea, Todd Howard, game director pentru Starfield în cadrul Bethesda Game Studios, a adăugat că echipa sa a lucrat alături de inginerii AMD pentru implementarea directă a tehnologiilor AMD în motorul grafic Creation Engine 2 folosit pentru acest joc. Astfel, Starfield va utiliza tehnica de reconstrucție și upscaling AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR2), pentru a oferi rezultate optime atât pe PC, cât și pe consolele Xbox.

Va lipsi suportul pentru tehnologiile propuse de concurență?

Colaborarea dintre Bethesda și AMD ridică însă noi semne de întrebare: va oferi Starfield suport și pentru tehnologiile alternative furnizate de rivalii celor de la AMD, cum ar fi DLSS de la NVIDIA sau XeSS de la Intel? Probabil că nu, dacă ne uităm la istoria recentă a titlurilor „sponsorizate” de AMD, singura opțiune de reconstrucție/upscaling pentru care este oferit suport în acestea fiind FSR2.

În schimb, în mai multe jocuri ale căror realizatori au colaborat cu NVIDIA, ce includ suport pentru tehnologii precum RTX sau DLSS, se regăsesc de multe ori și opțiunile alternative, cum ar fi FSR2. Un exemplu recent este Diablo IV, joc promovat de Blizzard Entertainment pe PC împreună cu NVIDIA, care oferă însă suport și pentru FSR2, acoperind astfel o gamă cât mai largă din hardware-ul de PC disponibil pentru gameri.

De asemenea, o eventuală implementare de Ray Tracing în Starfield ar putea fi afectată de acest parteneriat, hardware-ul AMD nefiind la fel de performant precum cel NVIDIA când vine vorba de redarea unor astfel de efecte. Și, având în vedere că AMD este furnizorul de soluții video pentru consolele actuale, am putea întâlni o implementare de Ray Tracing minimalistă în Starfield, care să funcționeze similar pe toate platformele, dar să nu profite la maximum de posibilitățile hardware-ului modern pentru PC.

Starfield va fi lansat pe 6 septembrie 2023, în versiuni pentru consolele Xbox Series X|S și pentru PC. Cerințele de sistem pentru PC pot fi consultate aici.

Sursa: AMD

Urmărește Go4Games.ro pe Google News