În ultimul deceniu, piața jocurilor video din China a înregistrat o creștere explozivă, devenind cea mai mare din lume. În aceste condiții, în statul asiatic au apărut jucători de top la nivel mondial, precum Tencent sau NetEase.
Însă, mediul economic dificil a stopat creșterea pieței chiar și în China. Vânzările de jocuri video din 2022 au atins nivelul de 39 de miliarde de dolari, în scădere cu 10% comparativ cu anul precedent, potrivit asociației companiilor din industrie. A fost consemnată și o ușoară scădere (0,33%) a numărului de gameri, până la 664 de milioane de persoane.
Piața a fost afectată în ultimii ani de războiul pe care Partidul Comunist l-a dus împotriva jocurilor video. A fost limitat timpul pe care persoanele minore îl puteau dedica gamingului, iar pentru dezvoltatori au fost acordate mult mai puține licențe pentru noi proiecte.
Citește și: Iată de ce face implozie piața jocurilor de tip live service, de genul Fortnite sau League of Legends
Acum sunt acordate din nou permisiuni pentru noi jocuri, dar procesul durează mai mult și este mai costisitor pentru companii.
În aceste condiții, dezvoltatorii din China au făcut eforturi pentru a-și oferi produsele pe piețele internaționale. La jumătatea anului trecut, 39 din top 100 jocuri mobile cu cele mai mari venituri proveneau din China. Este posibil ca numărul să fie mai mare, deoarece mulți dezvoltatori încearcă să ascundă faptul că sunt chinezi pentru a evita controversele. De exemplu, India a interzis pe bandă rulantă aplicații produse în țara vecină rivală, inclusiv popularul titlu mobil PUBG Mobile.
Vânzările totale de jocuri video „made in China” au consemnat și peste hotare un declin în 2022. Veniturile au scăzut cu 3,7%, până la 17,3 miliarde de dolari.
Anul trecut, economia Chinei a crescut cu doar 3%, aceasta fiind una dintre cele mai slabe performanțe din ultimele decenii.
Sursa: TechCrunch