Tranzacția Microsoft – Activision, blocată provizoriu în Marea Britanie. CMA propune vânzarea Call of Duty

Autor: Adrian Popa | 09.02.2023
Tranzacția Microsoft - Activision, blocată provizoriu în Marea Britanie. CMA propune vânzarea Call of Duty
Foto: Shutterstock

Organizația guvernamentală Competition and Markets Authority (CMA) din Marea Britanie a publicat un raport provizoriu în legătură cu propunerea de preluare a Activision Blizzard de către Microsoft.

CMA crede că o astfel de tranzacție nu va fi benefică pentru gamerii din Regatul Unit, deoarece ar putea duce la prețuri mai mari, mai puține opțiuni și inovație redusă în domeniu. Autoritatea a propus soluții pentru remedierea problemelor, printre care se află inclusiv vânzarea francizei Call of Duty. Este greu, însă, de crezut că Microsoft va accepta această variantă. Aceste jocuri extrem de populare reprezintă motivul principal pentru care gigantul din Redmond este interesat de Activision.

CMA este preocupată în mod special de două lucruri: gamingul în cloud și disponibilitatea unor jocuri video. Potrivit organizației, va fi în avantajul Microsoft să facă unele titluri exclusive doar pe platformele sale sau să le ofere și pe altele la prețuri mai mari.

Dacă tranzacția primește undă verde, Microsoft va ajunge să controleze 60-70% din piața globală de cloud gaming, potrivit sursei citate.

În încercarea de a obține undă verde pentru tranzacție, Microsoft a anunțat recent că a bătut palma cu Nintendo pentru ca jocurile Call of Duty să fie disponibile timp de 10 ani pe consolele companiei japoneze. În acest moment, titlurile nu pot fi jucate pe hardware Nintendo.

Un reprezentant al Microsoft a declarat că gigantul dorește să obțină înțelegeri similare cu alte companii importante, precum Sony sau Valve (Steam).

Tranzacția nu este bine privită nici de autoritățile din SUA sau Uniunea Europeană. Federal Trade Commission (FTC) a dat în judecată Microsoft pentru a bloca achiziția. Un proces a fost deschis și de gameri. Totodată, Comisia Europeană a deschis o anchetă în acest caz.

CMA are o influență puternică, iar deciziile sale pot afecta modul în care o companie operează în Marea Britanie și Europa. Anul trecut, Facebook a fost nevoită să vândă Giphy după ce a primit ordin pentru a face acest lucru de la organizația britanică.

Totodată, decizia CMA în acest caz poate influența deciziile pe care le vor lua instituțiile similare din alte state și entități, inclusiv SUA și UE.

Sursa: The Verge

Urmărește Go4Games.ro pe Google News