Microsoft a intrat în istorie după ce a recunoscut voluntar primul sindicat format în cadrul său de angajați din SUA. Este vorba despre testeri de jocuri video de la subsidiara ZeniMax.
Alte companii din industria jocurilor video se opun, însă, acestor inițiative, chiar și atunci când au nume care sugerează că ar fi prietenoase cu măsurile de protecție socială.
Studioul Proletariat, deținut de Activision Blizzard, a refuzat să recunoască voluntar un sindicat format de angajați. Conducerea firmei a anunțat că, înainte de a se pronunța, va organiza un vot intern anonim prin intermediul National Labor Relations Board (NLRB). Proletariat vrea să vadă câți angajați susțin inițiativa.
Chiar dacă angajații firmei din Boston nu reușesc să formeze acum un sindicat, lucrurile s-ar putea schimba în viitorul apropiat, dacă Microsoft primește undă verde pentru achiziția Activision Blizzard. Este greu de crezut că gigantul din Redmond nu va recunoaște sindicatul Proletariat Workers Alliance după ce a făcut deja acest lucru la o altă subsidiară, ZeniMax.
Citește și: Compania Microsoft, dată în judecată de gameri, care se opun preluării Activision Blizzard
Deocamdată, însă, Activision Blizzard nu pare prietenoasă cu aceste forme de organizare ale angajaților. Compania este acuzată că a folosit tactici anti-sindicat la subsidiarele Raven Software și Blizzard Albany.
Sindicatul de la Proletariat a fost inițiat atunci când angajații au aflat că studioul va intra în proprietatea dezvoltatorului Call of Duty. „Toată lumea din industria jocurilor video cunoaște reputația Activision Blizzard, care creează un mediu de lucru ostil”, a declarat Dustin Yost, inginer software în cadrul studioului.
Cei 57 de angajați ai Proletariat care doresc să formeze un sindicat au un aliat politic puternic. Senatoarea de Massachusetts, statul în care se află studioul, Elizabeth Warren a declarat că este de partea lor.
Printre jocurile dezvoltate de companie se numără Spellbreak, World Zombination și StreamLegends.
Sursa: Washington Post