Jocurile free-to-play, susținute de reclame și microtranzacții, câștigă popularitate pe fondul climatului economic mondial dificil.
Sunt indicii că multe mari economii vor intra în recesiune în 2023. Pentru foarte mulți oameni, această situație economică grea va însemna șomaj sau venituri în scădere. Nu este de mirare, astfel, faptul că numărul celor care își permit să dea câteva zeci de dolari pe un joc video va scădea rapid.
Citește și: Prima recesiune din eSports? Iată de ce salariile din domeniu vor scădea dramatic în perioada următoare
Spre deosebire de jocurile video premium, ale căror vânzări sunt deja afectate de recesiune și inflație, titlurile free-to-play – precum Fortnite, World of Tanks sau Overwatch 2 – cel mai probabil o vor duce cel puțin bine în perioada următoare. Acest lucru îl sugerează și un sondaj realizat de Digiday și YouGov.
Întrebați cum s-a schimbat în ultimii doi ani interesul lor pentru jocurile din categoria free-to-play, 48% dintre gameri au susținut că sunt interesați de aceste titluri. Analiștii se așteaptă ca acest procent să crească în acest an. Marile companii știu, de asemenea, că se produce o schimbare. De aceea, Microsoft și Sony vor lansa propriile servicii de reclame în jocuri în perioada următoare.
Întrebați care este principalul motiv pentru care joacă titluri free-to-play, majoritatea gamerilor (35%) au susținut că nu își permit să plătească pentru jocuri premium sau console. Un titlu premium costă aproximativ 60 de dolari.
Dezvoltatorii de jocuri free-to-play ar trebui să fie, însă, mult mai atenți la calitatea produselor oferite. Doar 15% dintre gameri au spus că preferă gameplay-ul din aceste jocuri. Este clar, astfel, că cea mai bună experiență de gaming este oferită în acest moment pe segmentul premium.
Majoritatea (66%) celor care evită segmentul free-to-play fac acest lucru deoarece detestă să vadă reclame în jocuri video. (Companiile Microsoft și Sony vor trebui să fie atente unde și cum își inserează publicitatea în titlurile premium.)
Totodată, când vine vorba de bani cheltuiți în jocurile video, cercetarea arată că singurul segment care a înregistrat o creștere în ultimii doi ani a fost cel al gamerilor care cheltuiesc mai puțin de 10 dolari pe lună. Aceștia fac, cel mai probabil, microtranzacții în jocuri free-to-play.
Sondajul YouGov a fost realizat la sfârșitul lui 2022 pe un eșantion de 19.630 de gameri.