Riot Games, creatorul jocului League of Legends, a dezvăluit noua structură pentru competițiile LoL Esports, odată cu startul celei de-a doua decade de existență a jocului. Campionatul European League of Legends (LEC) se va transforma și va continua sub noul nume League of Legends EMEA Championship, devenind un singur campionat masiv care, alături de Europa, va include și Turcia, regiunea CSI (Comunitatea Statelor Independente), Orientul Mijlociu și Africa de Nord.
Prin actualizarea ecosistemului său de esports, League of Legends își propune să ridice nivelul competitiv în aceste regiuni. Jucători din țări diferite vor putea participa la EMEA Master și se vor putea afirma în fața celor mai bune organizații aflate deja în LEC. Drumul spre Campionatul EMEA începe cu competițiile locale și regionale și se încheie cu ultima etapă disputată în EMEA.
În ultimul deceniu, echipa noastră a lucrat intens pentru a crea un ecosistem lider în industrie. Dezvăluim planurile pentru următorul deceniu de LoL Esports în regiunea EMEA și, prin modificările aduse LEC și ecosistemului, vom continua să oferim jucătorilor noștri o experiență de cea mai bună calitate. Scopul nostru este de a oferi cele mai bune turnee, iar prin aceste schimbări, vom deschide noi oportunități pentru jucătorii aspiranți de LoL pentru a ajunge la cel mai înalt nivel în regiunea EMEA.
Maximilian Peter Schmidt, Director League of Legends Esports, EMEA
Ultima ediție de LEC în formatul inițial a fost câștigată de către românul Andrei „Odoamne” Pascu, devenind campion european la LoL alături de fosta sa echipă, Rogue. Odoamne, în vârstă de 27 de ani, joacă la nivel profesionist din 2013, reușind performanțe notabile în scena de esports.
Pe lângă Rogue, Odoamne a mai activat la organizații precum Cloud9, H2k, Splyce sau Schalke 04. Rolul lui în League of Legends este de Top Laner. Înainte de a deveni jucător profesionist de League of Legends, Andrei a făcut înot de performanță, cucerind de-a lungul anilor peste 150 de medalii.
Sursa: Riot Games