Activision Blizzard: veniturile obținute de pe urma jocurilor de mobile le-au depășit pe cele de PC și console

Autor: Cosmin Aionita | 08.08.2022
Activision Blizzard: veniturile obținute de pe urma jocurilor de mobile le-au depășit pe cele de PC și console
Foto: Blizzard Entertainment

Conform celui mai recent report financiar al mega-publisher-ului Activision Blizzard, aferent celui de-al doilea trimestru din 2022, în această perioadă compania a câștigat mai mult de pe urma jocurilor dedicate platformelor mobile decât din cele „tradiționale” pentru PC și console.

Astfel, în intervalul aprilie – iunie 2022, Activision Blizzard a câștigat 332 de milioane de dolari din vânzările pe PC și 376 de milioane de dolari din cele de pe console. Și totuși, chiar și adunate, cele două sume nu se compara cu câștigurile companiei rezultate de pe urma jocurilor mobile: 831 de milioane de dolari. Câștiguri de încă 105 milioane de dolari au fost atribuite în categoria „Other”, ce include distribuția de produse și ligile profesioniste de Overwatch și Call of Duty ale companiei.

Spre comparație, perioada similară a anului trecut indica venituri mult mai „echilibrate” provenite din aceste surse: piața de console adusese 740 de milioane de dolari în conturile Activision Blizzard, piața de mobile era responsabil cu venituri de 795 de milioane de dolari, în timp ce compania câștigase 628 de milioane de dolari de pe urma vânzărilor pe PC.

Activision mobile
Foto: Activision Blizzard

Call of Duty în scădere, jocurile mobile sunt la putere

Scăderile semnificative din categoriile consolelor și PC-ului sunt puse pe seama interesului mai mic al comunității pentru actualele iterații ale seriei Call of Duty. Cel mai probabil, acest neajuns va fi corectat în toamna acestui an, atunci când Activision Blizzard urmează să lanseze mult-așteptatul Call of Duty: Modern Warfare II, precum și a doua generație de Call of Duty: Warzone.

Trebuie remarcat și aportul pe care King, producătorul de jocuri mobile deținut de Activision Blizzard, îl are în cadrul acestor câștiguri. Nu mai puțin de 684 de milioane de dolari din cele 831 raportate provin din „curtea” celor de la King, performer-ul fiind, și de această dată, jocul Candy Crush. Acesta rămâne, pentru al cincilea an consecutiv, jocul video cu cele mai mari încasări de pe magazinele de aplicații mobile din Statele Unite ale Americii.

Astfel se explică insistența celor de la Activision Blizzard de a-și adapta francizele celebre de PC și/sau console pentru dispozitivele mobile. Spre exemplu, deloc bine primit la momentul dezvăluirii inițiale de la BlizzCon 2018, Diablo Immortal a strâns o comunitate de 30 de milioane de jucători și câștiguri estimate de 100 de milionare de dolari în numai două luni de la apariția pe piață.

Sursa: PC Gamer

Urmărește Go4Games.ro pe Google News