Piața laptelui de ovăz este extrem de competitivă, iar producătorii trebuie să dea dovadă de inventivitate pentru a atrage atenția clienților.
În America, de exemplu, trei companii domină nișa aflată în crește rapidă: HP Foods, Oatly și Chobani. Între 2017 și 2021, vânzările acestor produse au crescut, atenție, de 70 de ori în Statele Unite.
Producătorul de iaurturi Chobani a făcut acum o nouă mișcare. Compania a lansat un joc Roblox numit Chobani Oatmilk Cosmic Race. Prin acesta, Chobani vrea să le arate consumatorilor că nu este doar un producător faimos de iaurturi. „Dacă întrebi majoritatea oamenilor pentru ce este cunoscut Chobani vor spune că pentru iaurt”, a declarat Meredith Madden, directorul de marketing al companiei.
Compania crede că prin jocul de pe Roblox poate ajunge la clienții tineri. Platforma are 45,5 milioane de utilizatori activi în fiecare zi, iar marea majoritate au mai puțin de 30 de ani.
Jocul este unul de curse în stil Mario Kart. Acțiunea se petrece în spațiu. Titlul a fost dezvoltat de firma canadiană ThinkingBox. „Jucătorii se întrec pe un traseu, în timp ce navighează printre obstacole, pentru a ajuta planete care au nevoie de lapte de ovăz”, explică Michael Kovacs, reprezentant al dezvoltatorului.
Campania are și o latură umanitară. Când jucătorii vor acumula împreună 20 de milioane de puncte în joc, Chobani va dona 75.000 de dolari organizației non-profit Hunger Free America. Obiectivul poate fi atins într-o lună și jumătate dacă jocul atrage 20.000 de jucători pe zi, potrivit lui Kovacs.
Roblox a atras și alte mărci faimoase. Anul trecut, Nike și Vans și-au lansat propriile spații de joacă și parcuri pe platformă, iar Gucci a anunțat recent un oraș virtual.
În România, laptele vegetal câștigă de asemenea rapid teren. În 2021, produsele de acest gen au generat vânzări de 86 de milioane de dolari, cu 50% mai mari decât în 2020, potrivit Euromonitor.
Foto: Chobani