Microsoft lucrează la un serviciu care le va permite unor parteneri să afișeze reclame în jocurile free-to-play (F2P) disponibile pentru Xbox. Potrivit unor surse ale publicației Insider, publicitatea nu va afecta experiența din jocuri. Reclamele vor fi afișate, de exemplu, pe bilboard-uri din arene sportive virtuale.
Compania este îngrijorată de faptul că reclamele i-ar putea „irita” pe jucători. De aceea, Microsoft vrea să dezvolte o platformă privată în care să aibă acces doar mărci alese cu grijă. Gigantul din Redmond nu va percepe, cel puțin nu în prima fază, un comision pentru reclame. Veniturile de pe urma acestora vor fi împărțite de agenția de publicitate și dezvoltatorul jocului.
Prin program, Microsoft vrea, probabil, să atragă cât mai mulți dezvoltatori de jocuri de tip free-to-play pe platformele sale.
Potrivit Insider, compania nu va folosi datele colectate prin intermediul serviciilor sale pentru a oferi publicitate țintită pe Xbox. Primele reclame ar putea începe să apară în jocuri în al treilea trimestru al acestui an.
Compania nu a dorit să comenteze despre aceste zvonuri. „Căutăm mereu modalități pentru a îmbunătăți experiența pentru jucători și dezvoltatori, dar nu avem nimic în plus de anunțat”, a declarat un purtător de cuvânt al Microsoft.
Nu ar fi prima dată când reclame apar în jocuri video. În trecut, publicitate a apărut în francizele Madden NFL, Skate, NHL sau NASCAR. În unele cazuri, aceste programe au provocat scandaluri. De exemplu, în 2020, compania Electronic Arts (EA) a introdus o reclamă în jocul UFC 4, care costa 60 de dolari. Clienții au fost, evident, foarte deranjați de incident. EA a fost nevoită să scoată reclama.
Jocurile F2P au o audiență masivă la nivel mondial. Exemple de titluri cu milioane de utilizatori activi sunt World of Tanks, Genshin Impact, Hearthstone, War Thunder sau Star Trek Online.