În pragul celei mai aglomerate perioade a anului pentru industria jocurilor video, Ubisoft ne-a invitat din nou să luăm parte la o sesiune de gameplay, de această dată cu o versiune preliminară a mult așteptatului Far Cry 6. Iar ce veți citi în continuare reprezintă impresiile noastre după mai bine de cinci ore petrecute în noul joc al studioului Ubisoft Toronto.
Pentru început, trebuie spus că Far Cry 6 nu pare vreo revoluție pentru această serie, ci mai degrabă un soi de continuare logică a mecanicilor de joc și a atmosferei cu care titlurile Far Cry ne-au obișnuit deja de-a lungul anilor. Mai mult, pe parcursul sesiunii noastre de gameplay, Far Cry 6 a lăsat impresia unui „Best of” al seriei Far Cry, cu elemente vizibil împrumutate din mai toate jocurile precedente.
Iar cele mai evidente astfel de asemănări sunt, după cum era de așteptat, cu jocurile mai recente din serie, de la Far Cry 3 încoace. Spre exemplu, cadrul narativ nu face excepție: de această dată ne regăsim pe țara-insulă Yara, inspirată fără îndoială de Cuba contemporană, condusă cu mână de fier de Antón Castillo, interpretat de apreciatul actor Giancarlo Esposito (Breaking Bad, The Mandalorian).
Încurajat de faptul că Yara este singurul loc de pe glob unde se cultivă o specie aparte de tutun – Viviro –, deosebit de eficace în vindecarea cancerului, Castillo bifează cam toate atributele unui veritabil dictator. Jucătorii intră în pielea lui Dani Rojas, luptător de gherilă, ce trebuie să unească forțele de rezistență pentru a elibera țara de Castillo și acoliții acestuia.
Chiar dacă povestea poate părea stereotipică pentru un joc al seriei Far Cry, în anumite secvențe cinematice sunt dezvăluite și anumite substraturi, lăsând impresia că deznodământul, poate, nu va fi atât de previzibil.
Dintre acele elemente care amintesc de mai vechile titluri din serie, putem aminti acea impresie de paradis exotic pe care mediul de joc o emană sau misiunile care se desfășoară pe vapoare populate de inamici (Far Cry 1), dar și revenirea checkpoint-urilor controlate de forțele lui Castillo la unele intersecții de drumuri (Far Cry 2). Din fericire, acestea pot fi „cucerite” complet, iar inamicii nu mai fac respawn la fiecare trecere nouă prin acel punct.
În rest, formula de open world shooter va fi foarte familiară fanilor seriei Far Cry, cu unele adăugiri, câteva nu neapărat inspirate la prima vedere. Poate cea mai deranjantă este inclinația celor de la Ubisoft de a transforma toate titlurile lor recente în pseudo-RPG-uri. Au făcut-o cu Ghost Recon, au făcut-o cu Assassin’s Creed, iar acum încearcă și cu Far Cry. Pe lângă faptul că poți alege dintre un protagonist bărbat sau femeie, acumulezi experiență, urci în nivel, iar regiunile hărții au niveluri recomandate. Rămâne de văzut cât de „permisive” sunt aceste recomandări sau dacă chiar vor limita libertatea de a aborda jocul în ce ordine dorești.
De asemenea, deși nici pe departe atât de prezent precum într-un joc Borderlands sau Destiny, își fac apariția și echipamentul și armele pe care le poți dobândi sau îmbunătăți pe parcursul aventurii. Și, chiar dacă nu fiecare inamic doborât aruncă zeci de bucăți de loot colorat pe jos, și în Far Cry 6 vei putea obține arme de niveluri diferite, cărora le poți monta tot felul de accesorii și atașamente.
Aici intră în scenă și sistemul de crafting, îmbogățit față de originile sale din Far Cry 3. Pe lângă obținerea acestor atașamente, grație crafting-ului poți fabrica așa-numitele „resolver weapons”, armament improvizat, fabricat din unelte uzuale, aparent inofensive. Astfel poți „meșteri” aruncătoare de flacari sau lansatoare de CD-uri. Cel mai important rămâne însă Supremo, un „rucsac exploziv”, ce beneficiază de mai multe variațiuni: lansator de rachete ghidate, EMP shock etc. Supremo este gândit drept o abilitate care să te salveze din cele mai delicate situații, fiind capabil să elimine o cantitate deloc neglijabilă de inamici cu o singură lovitură. Are însă și o perioadă apreciabilă de cooldown între focuri.
De nădejde în luptă sunt și aliații „amigos”, cu personalități mult mai „puternice” de această dată. Dacă credeați că Guapo, un crocodil semi-domesticit, sau Chorizo, un cățel șoricar cu rotițe în locul picioarelor din spate, sunt concepte sărite de pe fix, așteptați până îl veți întâlni pe Chicharron, cocoșul revoluționar din Yara. Pe lângă haosul general pe care acesta este capabil să-l genereze, Chicharron este și foarte amuzant, un atribut ce poate fi atribuit multora dintre personajele pe care le-am întâlnit în joc, menit să destindă oarecum atmosfera. Sper totuși ca produsul final să găsească echilibrul dintre seriozitatea și gravitatea aparițiilor lui Castillo și această tentă de parodie.
Nu în ultimul rând, din Far Cry: New Dawn revine posibilitatea de a construi noi clădiri în propriul centru de operațiuni și de le aplica upgrade-uri, pentru a spori eficacitatea rezistenței ce luptă împotriva regimului Castillo.
Când vine vorba de transport rapid, pe lângă obișnuitele mașini și ATV-uri, atât de prezente și în mai vechile titluri ale seriei, în Far Cry 6 veți avea și ocazia de a călări cai sau de a conduce tancuri sau elicoptere. Și, conform spuselor producătorilor, toate acestea pot fi experimentate atât single player, cât și alături de un alt jucător, în mod co-op. Întregul joc, inclusiv misiunile de poveste, vor putea fi abordate astfel și în mod cooperativ.
Din păcate, nu putem încă să dăm un verdict final referitor la prezentarea grafică a jocului, sesiunea noastră de testare desfășurându-se în regim de streaming, cu o calitate variabilă a fluxului video. Totuși, partea vizuală nu pare atuul principal al jocului, fiind limpede că Far Cry 6 a fost gândit pentru generația precedentă de console și hardware. Mă aștept astfel, după cum arată jocul, ca versiunile de PlayStation 5 și Xbox Series X să ruleze la 60 de cadre pe secundă.
Atât necunoscutele legate de grafică și performanță, cât și direcțiile în care vor evolua mecanicile de gameplay pe care am avut ocazia să le încercăm în acest play test vor fi lămurite însă odată cu lansarea versiunii finale a jocului. Far Cry este așteptat pe 7 octombrie 2021, în versiuni pentru consolele Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, dar și pentru Google Stadia și PC (prin Ubisoft Connect și Epic Games Store). Cei care vor achiziționa Far Cry 6 pentru PlayStation 4 sau Xbox One vor primi gratuit upgrade-urile next-gen pentru PlayStation 5 sau Xbox Series X|S.