În cadrul GDC 2021, studioul The Coalition, responsabil pentru Gears of War 4 și Gears 5, a prezentat un nou tech demo, numit Alpha Point, realizat cu ajutorul motorului grafic Unreal Engine 5. Ulterior, cei de la Epic Games au lansat clipuri cu întreaga prezentare de la GDC a demonstrației tehnologice Alpha Point, ce pot fi urmărite mai jos.
Alpha Point folosește sistemele Nanite și Lumen, noile caracteristici distinctive pe care Unreal Engine 5 le aduce în plus față de edițiile anterioare ale acestei tehnologii. Studioul The Coalition, ce aparține celor de la Microsoft, a creat modele și texturi noi special pentru acest demo, acestea reprezentând nu mai puțin de 90% din datele utilizate pentru Alpha Point. Restul de 10% au fost importate din librăriile Quixel Megascans.
Demo-ul Alpha Point a fost prezentat rulând pe o consolă Xbox Series X, echipa producătoare ținând totuși să menționeze că demonstrația nu reprezintă niciunul dintre jocurile pe care studioul le are acum în dezvoltare.
Sistemul Nanite este dedicat virtualizării geometriei din jocuri și va permite ca producătorii să importe direct în engine modelele provenit din aplicaţii precum ZBrush sau obținute prin fotogrammetrie. Se vor putea folosi astfel modele extrem de detaliate, fără ca dezvoltatorii de jocuri să-și mai bată capul cu optimizarea numărului de poligoane.
A doua mare noutate adusă de Unreal Engine 5 este sistemul Lumen, o soluție dinamică de iluminare globală, ce va permite redarea mult mai realistă a mediilor 3D prezentate în jocuri, dar și un proces mult mai rapid de realizare a acestora. Lumen promite să livreze rezultate comparabile cu iluminarea globală realizată cu ajutorul tehnicii de Ray Tracing, fără a fi însă la fel de pretențios în ceea ce privește consumul de resurse hardware.
Sursa: Darkside of Gaming