Fără îndoială, “bomba” anului în cadrul industriei jocurilor video a fost achiziționarea ZeniMax Media, proprietarul publisher-ului Bethesda, a studiourilor acestuia, precum și a tuturor proprietăților intelectuale asociate de către divizia Xbox a celor de la Microsoft. Ce se va întâmpla însă cu viitoarele jocuri Bethesda, vor mai fi acestea disponibile pe consolele PlayStation și Nintendo sau vor deveni titluri exclusive pentru Xbox și PC?
Printr-o singură achiziție, ce i-a costat pe cei de la Microsoft nu mai puțin de 7,5 miliarde de dolari în bani lichizi, divizia Xbox va prelua controlul asupra studiourilor Bethesda Game Studios (seriile The Elder Scrolls și Fallout), id Software (seriile DOOM și Quake), ZeniMax Online Studios (The Elder Scrolls Online), Arkane (seria Dishonored, Prey), MachineGames (seria Wolfenstein), Tango Gameworks (seria The Evil Within), Alpha Dog Games (studio specializat în titluri pentru mobil) și Roundhouse Studios (ex-Human Head), precum și asupra publisher-ului Bethesda Softworks, care va continua să publice jocuri sub această denumire.
Vor ajunge însă aceste jocuri și pe alte platforme, precum PlayStation 5 sau Nintendo Switch, sau se va limita Bethesda doar la publicarea de titluri pentru consolele Xbox și PC?
Tim Stuart, CFO (Chief Financial Officer) al diviziei Xbox, a declarat următoarele, săptămâna trecută, în cadrul conferinței Jefferies Interactive Entertainment:
Nu avem de gând, pe termen lung, să eliminăm tot conținutul furnizat de Bethesda de pe platformele Sony sau Nintendo. Dar ceea ce dorim să realizăm, pe termen lung, este să oferim acel conținut în premieră, sau într-o formă îmbunătățită, pe platformele noastre. Ne dorim ca jocurile Bethesda să se prezinte cel mai bine pe platformele noastre.
Dar asta nu înseamnă neapărat că veți putea juca titlurile de la Bethesda Softworks, Arkane Studios sau id Software doar pe consolele Xbox sau pe PC.
Nu ne propunem neapărat să transformăm aceste jocuri în exclusivități. Dar dacă luați în calcul un serviciu precum Xbox Game Pass, ne-am dori ca acest serviciu să beneficieze de cele mai bune variante ale acestor jocuri. Vrem ca abonații Game Pass să profite de titlurile Bethesda, iar numărul lor să crească.
Încă o dată, nu anunț că vom restricționa accesul celorlalte platforme la conținutul Bethesda. Dar cred că ne veți vedea reorientându-ne către o strategie de tipul “cele mai bune variante ale acestor jocuri, în premieră pe platformele noastre”.
Cu alte cuvinte, Tim Stuart sugerează că este posibil ca, pe viitor, jocurile furnizate de Bethesda sau studiourile acestora, să fie lansate mai întâi pe platformele Xbox și PC, să fie disponibile prin intermediul abonamentului Xbox Game Pass și să beneficieze de avantaje evidente față de eventualele versiuni pentru PlayStation sau Nintendo, ce-și vor face apariția ulterior.
Până atunci însă, ironia sorții face ca, înainte de achiziția realizată de Microsoft, Bethesda să aibă deja semnate câteva contracte de exclusivitate temporară cu Sony, jocuri precum Deathloop sau GhostWire: Tokyo urmând să fie lansate, în 2021, doar pentru PlayStation 5 și PC.
Sursa: VG247