Cameron Christian este un veteran al industriei dezvoltatoare de jocuri, în cadrul căreia activează de peste 15 ani. Iar pasiunea pentru design și mecanici de joc reiese cel mai bine din activitatea sa alături de Insomniac Games, unde și-a adus aportul la titluri precum Sunset Overdrive (Senior Designer), Marvel’s Spider-Man, pentru care a jucat rolul de director de design, și Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, unde a preluat frâiele întregului proiect (Game Director). Iar acum, în exclusivitate pentru România, Cameron Christian răspunde întrebărilor noastre în acest interviu.
Go4Games: Salut, Cameron! Pentru început, ne poți spune câte ceva despre tine și despre rolul pe care l-ai jucat în dezvoltarea noului Marvel’s Spider-Man: Miles Morales?
Cameron Christian: Sigur, mă numesc Cameron Christian și lucrez alături de studioul Insomniac Games de aproape 12 ani. Am început în departamentul de design și am ajuns acum Game Director (“regizor” al întregului joc). Din această poziție, rolul meu în dezvoltarea noului Spider-Man: Miles Morales a fost de a superviza implementarea viziunii inițiale asupra gameplay-ului din joc: cum Miles își folosește puterile și cum își gestionează “ascensiunea” în rolul de Om-Păianjen. Mai pe scurt, cam tot ce ține de gameplay.
G4G: Poți să ne spui cum ați ajuns la un joc complet (Marvel’s Spider-Man), ce-l avea pe Peter Parker în rolul principal, la o aventură mai… concentrată, al cărei erou este, de această dată, Miles Morales?
CC: Chiar de la începutul procesului de dezvoltare a primului joc Spider-Man de pe PS4, ne-am dorit ca Miles Morales să facă parte din poveste și să joace un rol activ, iar aportul său a devenit și mai evident în pachetele DLC dedicate acelui joc. Astfel, am ajuns să avem, în cadrul studioului, o relație specială cu personajul Miles Morales, și ne-am dorit să explorăm mai mult acest erou și drumul său către a deveni un nou Spider-Man.
Și așa am ajuns la noul Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, unde plecăm într-un soi de călătorie inițiatică alături de acest personaj, descoperind cot la cot cu el noile sale puteri. Asistăm astfel la transformarea sa într-un veritabil super-erou, un Spider-Man crescut printre și alături de locuitorii din New York.
G4G: A influențat filmul Spider-Man: Into the Spider-Verse modul în care ați conceput versiunea voastră a personajului Miles Morales?
CC: Deloc, noi am început dezvoltarea jocului Marvel’s Spider-Man: Miles Morales înainte ca filmul Into the Spider-Verse să fie lansat în cinematografe. Totuși, pe parcursul producției, am ținut legătura cu realizatorii filmului, iar, din această colaborare, s-a născut costumul special Into the Spider-Verse pe care Miles îl poate purta în joc.
G4G: Să ne întoarcem însă la gameplay: ce crezi că aduce în plus Marvel’s Spider-Man: Miles Morales pentru veteranii primului joc de pe PlayStation 4?
CC: Una dintre cele mai mari provocări pe care le-am înfruntat pe parcursul dezvoltării acestui joc a fost reprezentată de modalitățile prin care putem să construim pe baza fundației sistemului de luptă din Spider-Man PS4, să-l facem și mai bun, fără să eliminăm elementele definitorii, fără să-l schimbăm profund. Iar puterile bioelectrice (Venom) ale lui Miles ne-au oferit această oportunitate, cea de a crea noi tipuri de atacuri orientate către conceptul de “area damage”, cu posibilitatea de a lovi mai mulți inamici simultan, în moduri cât mai spectaculoase, “cinematice” am putea spune. Și am reușit să mixăm aceste elemente noi cu fundamentele sistemului de luptă din Spider-Man, atacurile normale putând fi combinate cu aceste lovituri bioelectrice cu efect devastator.
De asemenea, am depus mult efort în ceea ce privește noua abilitate a lui Miles de a se camufla, una dintre puterile pe care jucătorul o va descoperi și va învăța să o folosească alături de erou. Aceasta ne-a permis să dezvoltăm componenta stealth a jocului, să o facem să evolueze. Așadar, atât atacurile bioelectrice, cât și camuflajul adaugă un nou strat de complexitate sistemului de luptă cu care erați deja obișnuiți.
G4G: În redacție, deja am dus la bun sfârșit povestea principală din Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, însă ne-au rămas destule activități de făcut în joc. Cam cât timp i-ar lua cuiva decis să “curețe” întreaga hartă din Miles Morales?
CC: Ah, ce întrebare bună! Cred că pentru a îndeplini toate misiunile secundare, a strânge toate obiectele colecționabile etc. ar fi necesare cam 12-15 ore, probabil, în funcție de stilul de joc al fiecăruia.
G4G: Ce ne poți spune despre diferențele dintre edițiile pentru PlayStation 4 și PlayStation 5 ale jocului Marvel’s Spider-Man: Miles Morales?
CC: Ambele versiuni ale jocului arată excelent. Ba chiar și jocul inițial Spider-Man pentru PS4 arăta foarte bine și am reușit să împingem nivelul vizual chiar și mai sus, tot pe PlayStation 4. Dar, când faci tranziția la PlayStation 5, primești elemente grafice noi, precum Ray Tracing, capabile să adauge o nouă dimensiune prezentării grafice a orașului și a întregului mediu de joc din Miles Morales. Arată cu adevărat impresionant.
Următoarea oportunitate mare, când vorbim despre PlayStation 5, a fost oferită de feedback-ul haptic implementat în controller-ul DualSense. Consider că am reușit să atingem un nou nivel de “fidelitate” a vibrațiilor cu ajutorul noului controller, imposibil în trecut. În glumă, am putea considera că DualShock 4 (controller-ul de pe PS4) este echivalentul rezoluției 1080p, în timp ce noul DualSense este 4K. Iar rezultatele le simți imediat, la propriu, în ceea ce privește atacurile bioelectrice ale lui Miles, în privința mecanicilor de web swinging etc.
Pe lângă acestea, am putut profita și de SSD-ul ultra-rapid cu care este dotat PlayStation 5, eliminând în totalitate ecranele de încărcare, lucru care, în continuare, mi se pare uimitor. De asemenea, am facut eforturi și pentru implementarea redării 3D a sunetului.
Revenind la grafică, pe PlayStation 5 am putut include două moduri de afișare: Fidelity Mode (4K, cu ray tracing, la 30 de cadre pe secundă) și Performance Mode (fără ray tracing, dar cu framerate de 60fps, tot în rezoluție 4K). Am oferit astfel jucătorilor posibilitatea de a le încerca pe amândouă și de a decide singuri pe care îl preferă.
G4G: Cum a fost să lucrați direct cu Yuri Lowenthal (vocea lui Peter Parker) atât pentru jocul precedent, cât și pentru Marvel’s Spider-Man: Miles Morales?
CC: Este adevărat, Yuri Lowenthal revine în Miles Morales, însă eu, personal, n-am avut privilegiul de a lucra direct cu el. Eu m-am concentrat foarte mult pe aspectele legate de gameplay, însă colegul meu Brian Horton, directorul de creație al jocului, a lucrat mult alături de Yuri. Chiar dacă nu am colaborat direct, colegii mi-au mărturisit că Yuri Lowenthal este o persoană minunată și că le-a plăcut la nebunie să colaboreze cu el.
G4G: Crezi că Miles Morales, ca personaj, va juca un rol important și în ceea ce privește viitorul seriei de jocuri Spider-Man?
CC: Este un personaj la dezvoltarea căruia ne-am adus și noi aportul și pe care am ajuns să-l iubim. Sunt sigur că va continua să-și facă apariția în jocurile noastre.
G4G: Mulțumim foarte mult pentru acest interviu exclusiv, Cameron Christian! Mult noroc cu noul joc Marvel’s Spider-Man: Miles Morales!
CC: Super, mulțumesc mult!
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales va fi lansat pe 12 noiembrie 2020, în versiuni pentru PlayStation 4 și PlayStation 5.
Consola PlayStation 5 va fi lansată în România pe 19 noiembrie 2020.