DOOM Eternal a fost lansat la sfârşitul săptămânii trecute, milioane de gameri fiind ocupaţi momentan cu “disecatul” demonilor. Unul dintre puţinele lucruri care lipsesc noului shooter de la id Software este suportul pentru efectele grafice realizate prin intermediul tehnologiei de ray tracing în timp real (RTX pentru utilizatorii de plăci video NVIDIA).
Conform declaraţiei lui Marty Stratton, producător executiv în cadrul studioului id Software, echipa s-a concentrat pe alte aspecte din DOOM Eternal, includerea efectelor RTX urmând să fie luată în considerare pentru un eventual viitor update al jocului.
Până atunci însă, cine doreşte să-şi facă o impresie despre cum ar putea arăta DOOM Eternal cu efectele de ray tracing activate o poate face folosind mod-ul Reshade Ray Tracing, realizat de Pascal “Marty McFly” Gilcher. Este vorba despre o unealtă prin intermediul căreia, câteodată, aspectul vizual al jocurilor poate fi îmbunătăţit.
Spre exemplu, în DOOM Eternal, acest mod aplică iluminare globală realizată prin ray tracing şi îmbunătăţeşte efectul de ambient occlusion. Totuşi, trebuie să ştiţi că aplicarea unor astfel de efecte, mai ales provenite din surse neoficiale precum este acest mod, poate avea un impact major asupra performanţei.
Colegii de la canalul de YouTube Digital Dreams au realizat un asemenea test în DOOM Eternal, în clipul de mai jos fiind disponibile comparaţii între versiunea standard a jocului (rulată la detalii maxime) şi cea îmbunătăţită cu ajutorul Reshade Ray Tracing.
DOOM Eternal este disponibil acum, în versiuni pentru PlayStation 4, Xbox One şi PC. De asemenea, este aşteptată şi o ediţie pentru Nintendo Switch.