2K Games, subsidiar al publisher-ului Take-Two Interactive, a anunţat deschiderea unui nou studio intern de producţie: Cloud Chamber. Cu două echipe localizate în Novata, California (Statele Unite ale Americii) şi Montréal, Québec (Canada), Cloud Chamber are dificila sarcină de a realiza următorul joc al seriei BioShock. Nu vă entuziasmaţi însă prea tare: dezvoltarea noului titlu BioShock va mai dura câţiva ani.
De conducerea Cloud Chamber sa va ocupa Kelley Gilmore, prima femeie din cadrul 2K Games care supervizează lansarea unui astfel de studio. Cu o experienţă de 22 de ani în industria jocurilor video, Gilmore a lucrat atât ca producător executiv, director de marketing şi manager de relaţii cu publicul pentru serii precum Sid Meier’s Civilization sau XCOM în cadrul Firaxis Games (alt studio deţinut de 2K). Gilmore îşi va desfăşura activitatea în Novato.
Tot Gilmore l-a recrutat şi pe Ken Schachter pentru a deveni managerul studioului Cloud Chamber din Montréal. Înainte de a se alătura celor de la 2K, Schachter a fost managerul general al Zynga în Toronto şi a fondat dezvoltatorul şi publisher-ul independent Trapdoor. Schachter a mai ocupat poziţii importante şi în cadrul altor companii, precum Gameloft sau Autodesk.
Cloud Chamber se alătură astfel familiei de studiouri deţinute de 2K, printre care se mai numără Visual Concepts (seria NBA 2K), Firaxis Games (seriile Sid Meier’s Civilization şi XCOM), Hangar 13 (Mafia III), Cat Daddy Games şi 2K Silicon Valley.
Cel mai recent joc al seriei BioShock – BioShock Infinite – a fost lansat în 2013 de către studioul Irrational Games, condus de legendarul Ken Levine. Din păcate, aceasta a fost şi ultimul titlu al echipei lui Levine, Irrational Games fiind închis în 2014.