Recentul anunţ de la BlizzCon 2018 conform căruia Blizzard Entertainment pregăteşte lansarea lui Diablo Immortal pentru dispozitive mobile a creat un întreg val de nemulţumire în rândurile fanilor, care s-ar fi aşteptat la dezvăluirea unui nou titlu al seriei Diablo pentru PC şi/sau console. Mai mult, a oferit ocazia perfectă pentru ca jurnalistul Jason Schreier de la Kotaku să realizeze un soi de anchetă referitoare la viitorul seriei Diablo.
Astfel, conform investigaţiilor lui Schreier, dezvoltarea inevitabilului Diablo IV ar fi început sub numele de cod Hades, imediat după lansarea expansion-ului Reaper of Souls pentru Diablo III. Un al doilea expansion pack ar fi fost anulat, echipa producătoare dedicându-se, în perioada 2014 – 2016, acestui proiect, care ar fi încercat să ducă seria într-o direcţie mult mai asemănătoare cu ceea ce am întâlnit in jocurile de tip Dark Souls, cu o perspectivă over the shoulder.
Ulterior, acest concept a fost abandonat, echipei producătoare fiindu-i repartizate două sarcini: realizarea DLC-ului Rise of The Necromancer pentru Diablo III şi reluarea de la zero a proiectului Diablo IV. Conform celor de la Kotaku, această nouă încarnare de Diablo IV poartă numele de cod Fenris, aflându-se şi acum în plin proces de dezvoltare.
Conceptual şi estetic, Fenris ar avea mult mai multe în comun cu primele două jocuri din seria Diablo, decizia fiind luată pe baza feedback-ului venit din partea comunităţii, care nu a agreat foarte mult stilul artistic “colorat” folosit în Diablo III. Echipa producătoare şi-ar dori ca Fenris să fie întunecat, matur, cu elemente horror şi să delimiteze astfel de aspectul “de desen animat” al lui Diablo III.
Până la confirmarea celor publicate de Kotaku, fanii seriei pot încerca recentul Diablo III: Eternal Collection pentru Nintendo Switch (pachetul era deja disponibil pe PlayStation 4 şi Xbox One), precum şi viitorul Diablo Immortal pentru iOS şi Android.