Noua serie de plăci video NVIDIA GeForce RTX 2000 a debutat în septembrie, promiţând utilizatorilor efecte grafice nemaivăzute până acum în jocuri, precum reflexiile sau umbrele redate cu ajutorul metodei real time raytracing, sau DLSS (Deep Learning Super Sampling), un nou filtru de postprocesare realizat pe baza rutinelor AI procesate de nucleele Tensor incluse în aceste chip-uri. Din păcate, cu aproape două luni scurse de la apariţia acestor plăci video, nu şi-a făcut apariţia niciun joc care să ofere suport pentru aceste tehnologii.
Lucrurile, din fericire, se vor schimba în viitorul foarte apropiat: după ce au oferit versiunea trial pentru abonaţii Origin Access fără această caracteristică, cei de la DICE au lansat un update care să preîntâmpine lansarea pentru public a jocului Battlefield V (programată pentru 20 noiembrie). Acest update adaugă funcţionalitatea de raytracing în timp real in joc, ce va putea fi rulată prin intermediul tehnologiei RTX implementată în seria 2000 a plăcilor NVIDIA.
Acest lucru este posibil şi graţie relansării de către Microsoft a update-ului major din octombrie 2018 pentru Windows 10, care adaugă, în sfârşit, rutinele DXR (DirectX Raytracing) în cadrul functionalităţii DirectX 12.
O altă funcţie adusă de tehnologia RTX – NVIDIA Adaptive Shading (NAS) – va fi implementată, începând de săptămâna viitoare, în Wolfenstein II: The New Colossus prin intermediul unui update pentru joc.
Cât despre DLSS (Deep Learning Super Sampling), îi puteţi admira rezultatele în versiunea pentru Windows PC a jocului Final Fantasy XV, care tocmai a primit un update ce implementează această funcţionalitate. Cei care nu deţin jocul complet pot verifica efectele DLSS şi în tool-ul de benchmark Final Fantasy XV, pe care îl puteţi descărca gratuit de aici.