Dev.Play, conferinţa anuală dedicată industriei producătoare de jocuri video din România organizată de RGDA (Asociaţia dezvoltatorilor români de jocuri) pe 4 – 5 octombrie 2018, în Bucureşti, anunţă un parteneriat cu Epic Games.
Renumita companie dezvoltatoare de jocuri video şi de tehnologii pentru motoare grafice cross platform va fi prezentă în cadrul evenimentului cu un spaţiu dedicat Unreal Engine, unde dezvoltatori indie locali şi din regiune vor expune jocurile realizate cu ajutorul acestui motor grafic, iar specialişti ai Epic Games vor oferi mai multe informaţii despre instrumentele de dezvoltare pe care le oferă.
Epic Games a realizat, de-a lungul timpului, titluri recunoscute la nivel internaţional precum Unreal, Gears of War şi Fortnite, unul dintre cele mai populare jocuri al momentului, cu 125 de milioane de jucători înregistraţi. Printre specialiştii Unreal Engine care vor veni se numără şi Sjoerd De Jong, Senior Engine Evangelist, el fiind prezent şi în martie în Bucuresti la Dev.Play Spring Workshop.
Unreal Engine este un motor grafic care oferă o suită completă de instrumente de dezvoltare pentru animaţii, editare în VR, AI, efecte de post procesare, randări foto în timp real şi multe altele. Motorul grafic a fost conceput în principal pentru jocurile first-person shooter, dar este folosit cu succes într-o mare varietate de genuri, printre care RPG-uri şi jocuri de aventură. În 2014, Unreal Engine a fost premiat cu titlul de „cel mai de succes motor grafic utilizat pentru jocuri video” în cadrul Guinness World Records.
Arta este una dintre temele principale ale conferinţei, astfel că specialişti din industrie precum Chris Evans, şeful echipei de animaţie video in-game al studioului Blizzard Entertainment şi Ashab Martin, freelance art director şi concept designer, se vor alătura ediţiei DEV.PLAY de anul acesta.
Chris Evans este un veteran al dezvoltării de jocuri, având peste 20 de ani de experienţă în animaţii 3D, efecte vizuale şi în industria de divertisment (jocuri video, filme, seriale etc.), iar, în prezent, conduce echipa de in-game cinematics din cadrul celebrei companii Blizzard Entertainment. Activitatea sa alături de Blizzard Entertainment se remarcă prin contribuţia adusă unor titluri precum StarCraft II şi World of Warcraft, două dintre cele mai populare jocuri ale prestigiosului studio.
În plus, în cadrul conferinţei Dev.Play 2018 va fi prezent şi Aleksander Kauch, de la 11bit Studios. Acesta are o experienţă bogată în programare, game arhitecture şi dezvoltare de jocuri, iar în prezent ocupă postul de Lead Game Programmer în cadrul 11bit Studios, luând parte la dezvoltarea unor titluri precum This War of Mine, Frostpunk şi seria Anomaly.
Pentru al doilea an consecutiv, Nordic Game va aduce în România competiţia Discovery Contest, care oferă dezvoltatorilor indie o nouă şansă de a-şi prezenta proiectele selectate în cadrul unor sesiuni live. Competiţia va avea loc la Dev.Play 2018 iar mai multe detalii, precum şi lista completă a premiilor, vor putea fi găsite pe site-ul evenimentului. Breadcrumbs Interactive, studioul românesc câştigător în cadrul ediţiei Dev.Play 2017 cu jocul Yaga, a obţinut locul I şi în finala Nordic Game Discovery din Malmo, Suedia.
De asemenea, Dev.Play 2018 va fi gazda ceremoniei de decernare Dev.Play Awards Gala în cadrul căreia vor fi premiate jocurile româneşti prezentate pe parcursul evenimentului în cadrul unui Indie Game Showcase.
Dev.Play 2018 va avea loc în perioada 4 – 5 octombrie 2018 şi va pune accentul pe educaţie şi inovaţie ca elemente esenţiale pentru dezvoltarea industriei locale de game development. Conferinţa va reuni numeroşi speakeri internaţionali şi personalităţi ale industriei recunoscute la nivel mondial şi local într-o serie de prezentări, workshop-uri şi panel-uri.