Microsoft nu ne-a ţinut foarte mult timp în suspans în ceea ce priveşte denumirea oficială a consolei cu nume de cod Project Scorpio: chiar din startul propriei conferinţe de presă de la E3 2017, Phil Spencer, conducătorul diviziei Xbox din cadrul Microsoft, ne-a făcut cunoştinţă cu Xbox One X, cel mai nou membru al familiei de console Xbox One.
După cum fusese deja anunţat, Xbox One X este compatibil cu toate accesoriile pentru mai vechile Xbox One şi Xbox One S, împărţind cu aceste console şi întreaga librărie de jocuri (existente sau viitoare). Diferenţa o va face însă puterea hardware a noului Xbox One X, care va permite rularea acestor titluri în condiţii grafice îmbunătăţite, Microsoft oferind promisiunea că toate jocurile produse de studiourile proprii vor rula în rezoluţie True 4K (3840×2160) pe noua consolă.
Specifcaţiile rămân fix cele anunţate cu câteva luni în urmă: Xbox One X are la bază APU-ul Scorpio Engine, format dintr-un procesor x86 bazat pe 8 nuclee AMD Jaguar personalizate, tactate la 2,3 GHz, precum şi un GPU bazat pe arhitectura Polaris, cu nu mai puţin de 40 de unităţi de calcul tactate la 1172 MHz (peste specificaţiile unui Radeon RX480), capabil de o putere de procesare de 6 TFLOP.
Acestea vor fi susţinute de o memorie de nu mai puţin de 12 GB GDDR5, cu o lăţime de bandă de 326GB/s: 9 GB dintre aceştia vor putea fi folosiţi de jocuri, în timp ce restul de 3 GB vor fi rezervaţi de sistemul de operare (funcţiile Game DVR de pe Project Scorpio vor fi capabile să înregistreze la rezoluţie 4K, la 60 de cadre pe secundă, acolo unde va fi cazul). Consola va beneficia de un hard disk cu capacitate de 1 TB şi un drive optic Blu-ray 4K UHD.
Xbox One X va fi lansat, la nivel mondial, pe 7 noiembrie 2017, la un preţ echivalent cu 499€.