Studioul Red Barrels a anunţat amânarea lansării jocului Outlast II până în primul trimestru al anului 2017. Deşi era programat iniţial pentru toamna acestui an, se pare că Outlast II pur şi simplu are nevoie de mai mult timp pentru dezvoltare şi finisare, reprezentanţii studioului producător afirmând că aşteptarea va merita, produsul final urmând să fie extrem de înfricoşător (în sensul bun, sperăm noi).
Outlast II se va desfăşura în acelaşi univers cu primul titlu al seriei, însă va oferi personaje şi locaţii complet noi. Evenimentele vor avea loc după măcelul de la azilul Mount Massive, într-un sătuc izolat, localizat în canioanele statului Arizona. În prim plan se va afla cameramanul Blake Langermann şi partenera acestuia Lin, care călătoresc în acea regiune pentru a investiga misterioasa moarte a unei femei neidentificate. Aceasta fusese găsită pe marginea unui drum, însărcinată în opt luni, şi dusă la cel mai apropiat spital, unde s-a sinucis. Elicopterul cu care călătoreau cei doi s-a prăbuşit, Blake trezindu-se într-un sat populat de cultişti, convinşi că sfârşitul lumii este aproape.
Outlast II are la bază aceeaşi tehnologie din primul joc al seriei (Unreal Engine 3) şi este aşteptat în primul trimestru al anului viitor, atât pentru PC (Windows), Mac şi Linux, cât şi pentru consolele PlayStation 4 şi Xbox One.