Conceptul de a primi “banii înapoi” pentru o achiziţie este în continuare confuz în ceea ce priveşte aplicarea legislaţiei din România, chiar dacă legile europene sunt destul de clare în acest sens. Totuşi, probabil “impulsionaţi” de presiunile venite dinspre UE, cei de la Valve au luat hotărârea de a schimba politica de restituire a banilor cheltuiţi pe Steam, de departe cel mai popular sistem de distribuţie digitală a jocurilor video.
Astfel, ca regulă de bază, pentru mai toate achiziţiile realizate pe Steam se poate cere acum restituirea banilor, această operaţiune urmând să fie aprobată de Valve dacă se îndeplinesc niste condiţii de bază. Iată detaliile, pe larg.
Jocuri achiziţionate prin Steam
Se poate solicita acum o restituire a banilor pentru orice joc achiziţionat prin intermediul Steam, pentru variate motive: poate că PC-ul dvs. nu dispune de configuraţia hardware necesară pentru a rula jocul, poate că aţi cumpărat jocul din greşeală sau poate chiar l-aţi jucat pentru o oră şi nu v-a plăcut. Atât timp cât cererea de restituire a banilor se produce într-un termen de maximum două săptămâni de la achiziţionare şi jocul nu a fost rulat pentru mai mult de două ore, Valve promite să va ofere banii înapoi.
DLC
Veţi putea cere banii înapoi inclusiv pentru pachetele DLC care nu vă plac. Cu condiţia să nu fi jucat jocul căruia i-aţi aplicat respectivul DLC mai mult de două ore din momentul descărcării pachetului de conţinut suplimentar. Va exista şi o categorie de DLC-uri pentru care nu se vor putea oferi banii înapoi, acestea urmând să fie marcate corespunzător în Steam Store (de obicei, va fi vorba de item-uri sau upgrade-uri care afectează permanent caracteristicile personajului din joc).
Precomenzi
Noua politică de returnare a banilor este valabilă şi în cazul precomenzilor. Dacă aţi achiziţionat un joc pe Steam înainte ca acesta să fie disponibil, veţi putea cere oricând banii înapoi până în momentul lansării jocului. Apoi, se va aplica regula amintită mai devreme: veţi putea cere banii înapoi atât timp cat perioadele de “graţie” sunt valabile (maximum două săptămâni din momentul lansării / maximum două ore de joc),
Steam Wallet
Puteţi cere rambursarea fondurilor adăugate în Steam Wallet prin intermediul Steam în termen de două săptămâni de la această tranzacţie.
Bundle-uri
Banii pot fi restituiţi şi în cazul bundle-urilor de jocuri achiziţionate prin intermediul Steam, atât timp cât niciunul dintre titlurile incluse în bundle nu a fost înstrăinat, iar timpul de joc cumulat pentru titlurile din bundle nu a depăşit două ore.
Achiziţii realizate în afara Steam
Valve nu va oferi banii înapoi pentru jocurile achiziţionate sub formă de chei de activare din alte surse decât Steam (jocuri retail, bundle-uri achiziţionate din alte surse etc.).
VAC
Dacă veţi fi banat de VAC (sistemul Valve Anti-Cheat) într-un joc anume, veţi pierde posibilitatea de a solicita banii înapoi pentru respectivul titlu.
Filme
Valve nu va oferi banii înapoi pentru filmele achiziţionate prin intermediul Steam.
Gift-uri
Valve nu va putea returna banii pentru gift-urile ce au fost deja activate de beneficiar.
Pentru a aplica pentru o cerere de restituire a banilor accesaţi help.steampowered.com. În cazul în care cererea vă este acceptată, banii vă vor fi returnaţi fie prin acelaşi mijoc prin care a fost făcută plata iniţială, fie în Steam Wallet.