Zvonurile şi speculaţiile care îşi făcuseră apariţia în urma misterioasei prezentări a jocului The Phantom Pain la Video Game Awards 2012 s-au adeverit. În cadrul conferinţei de presă ţinute cu ocazia GDC 2013, studioul Kojima Productions, prin vocea conducătorului Hideo Kojima, a recunoscut faptul că The Phantom Pain este într-adevăr Metal Gear Solid V, jocul fiind dezvoltat folosind propriul motor grafic FOX Engine.
A fost prezentat de asemenea şi un trailer extins, pe care îl puteţi viziona în continuare, precum şi secvenţe de gameplay din Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Demonstraţia de gameplay a fost realizată folosind o versiune preliminară a jocului ce rula pe PC.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain se va concentra din nou pe aventurile lui Naked Snake (Big Boss), acţiunea noului joc urmând să continue evenimentele din Metal Gear Solid: Ground Zeroes. De altfel, conform lui Hideo Kojima, saga Metal Gear Solid V va fi compusă din două episoade – Ground Zeroes şi The Phantom Pain, această abordare nefiind o premieră pentru studioul nipon (Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty şi Metal Gear Solid 3: Snake Eeater foloseau reţete similare).
Totuşi, conform declaraţiilor oficiale oferite de Konami (publisher-ul jocului), Metal Gear Solid: Ground Zeroes şi Metal Gear Solid V: The Phantom Pain vor fi două jocuri separate şi nu capitole ale aceluiaşi titlu. Ambele însă vor adopta o nouă formulă de joc open-world, Snake având posibilitatea să conducă vehicule, precum şi libertatea de a se infiltra în bazele inamice după cum doreşte. Din păcate, David Hayter, actorul ce şi-a împrumutat vocea eroului Snake în toate titlurile precedente ale seriei, nu-şi va mai face apariţia şi în MGS V.
Atât Metal Gear Solid: Ground Zeroes, cât şi Metal Gear Solid V: The Phantom Pain au fost confirmate doar pentru consolele Xbox 360 şi PlayStation 3. Totuşi, având în vedere aspectul grafic foarte avansat al acestor jocuri, se speculează că ambele tituri vor fi lansate şi pe consolele de nouă generaţie, precum şi pentru PC.