Electronic Arts şi studioul Maxis au lansat un nou trailer pentru viitorul SimCity, menit să scoată în evidenţă importanţa „dezastrelor” (cutremure, uragane, ploi de meteoriţi sau chiar invazii ale extratereştrilor) în gameplay-ul acestui joc.
SimCity are la bază un nou motor, Glassbox Engine, care, pe lângă grafică, se va ocupa şi de simularea cât mai realistă a condiţiilor dintr-un oraş real. Vor exista şi drumurile curbate, o noutate pentru serie, care acum vor putea fi „sculptate” direct în relief. Nu va lipsi nici un nou motor fizic, special realizat pentru simularea dezastrelor naturale.
SimCity va include şi o latura socială, acţiunile unui jucător putând avea consecinţe atât asupra locuitorilor din propriile oraşe, cât şi asupra oraşelor altor jucători. Inteligenţa artificială va fi serios imbunătăţită, micuţii sims având libertatea de a alege dacă continuă sau nu cu slujbele ce le-au fost alocate sau preferă să investească singuri în alte afaceri, cum ar fi achiziţionare de proprietăţi imobiliare.
SimCity va fi lansat pentru PC în februarie 2013.